Waar gaat het heen ?

Stel je voor :
Je loopt op je dooie gemak, nietsvermoedend, door de supermarkt. Je koopt je normale zaken en begeeft je in een van de vele gangpaden. Maar daar ineens zie je ze staan… Ja zé staan je nu al aan te staren en gniffelen al bespottend met zijn allen vanachter hun schap. Met zijn allen staan zij klaar om jouw dag te vergallen. Zij zijn er nu al, maar ze zijn natuurlijk veel te vroeg voor deze tijd van het jaar. Ja mensen, ik heb het natuurlijk over de pepernoten, kruidnoten en taai taai. Want ze zijn er gewoon weer hoor, gewoon in fokking September! Jaaaaa en zonder blikken en blozen wachten ze weer op een nietsvermoedend moment om zó hop in je mandje te springen. Variabele kosten die spontaan omhoog gaan na een supermarktbezoek ? Blame it on the ”pepernoot”. 😛 Hell geen idee hoe die dingen heten in het engels en of ze die wel kennen daar. (Google translate fluistert me in : ”gingerbread”) oké dan weten we dat ook weer. Waar gaat het heen met de winkels ?!

En schaam jullie niet als jullie denken : ”wat een afgezaagde column is dit weer, al de zoveelste die zeurt over het vroegtijdig opduiken van pepernoten”. Ja vooral niet schamen, want het verhaal van vandaag wordt nog vele malen afgezaagder dan dit. Serieus stop met lezen en ga youtube langs want we komen nu bij het volgende onderwerp: de NEGERZOEN. Zo ik heb het getypt, ík heb hét getypt. (ik kijk even om me heen of het lokale arrestatieteam mijn kamer binnenvalt… nee ? … mooi zo. Ze zullen wel bang zijn voor mijn waakkonijn ofzo). Het was namelijk zo dat afgelopen week de discussie weer oplaaide in ons lokale koffiekamertje. Er had iemand jodekoeken meegenomen en dit gaf aanleiding om maar een lekkernij samen te trekken met ”discrimerende” termen. De jodekoek, de negerzoen ow man dan kun je net zo goed klagen over de limburgse ”nonnevot” Want het verbaast me niets als dat straks bestraft wordt onder het mom van godslastering. Ik heb zelf een voorstel voor die negerzoen. We noemen hem gewoon donker kusje, getinte smak of duistere tongzoen. 😉 Whatever het blijft gewoon een typisch nederlands overdreven onderwerp. Waar gaat het heen ?

Negerzoen

(Ik ga nog ff door: zwarte lik, Afrikaanse tongdraaier, zwarte liefde, gevuld duister koekje en negroïde kopkluiver)

En Tim, waar gaat dit verhaal heen ? Nou lieve trouwe lezers, ik heb werkelijk geen flauw idee maar ik wil jullie wel een hele fijne zondag wensen en bedanken voor het lezen van de wekelijkse column 🙂
Tot schrijfs weer volgende week. (En nee ben niet bang, het wordt geen verhaal over de slagroomsoes ofzo)

PEACE !
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2013

Nikkepikken

6 thoughts on “Waar gaat het heen ?

  1. Mijn kinderen vinden het geweldig die pepernoten, papa is het volledig met Tim eens…….
    Nu nog wachten op de negerzoenen.
    Groet muck.

Leave a Reply

