No Shave November en meer

Goedenavond allemaal en welkom bij weer een nieuwe column in de Tim’s Talk reeks. Allereerst bedankt voor jullie geduld want deze column had er zondag al moeten zijn. Ik had namelijk de laptop mee naar Reuver genomen maar , zo stom als ik ben, had ik mijn notitieblok in Heerlen laten liggen. Maar genoeg daarover, jullie kommen weer luisteren en lezen naar gezwets van mij dus laten we maar snel beginnen.

Vandaag was voor mij een niet-zo-standaard dag. Want wanneer vertrek je nou om 7 uur ‘s ochtends naar Cuyck ? Nou, ik nooit maar vandaag was anders. We zijn namelijk met 4 collega’s op scholing gegaan daarzo (en ook wel voor het riante buffet). Helaas bevonden we ons na 20 minuten rijden in het raarste verkeersscenario dat er bestaat. Een KIJKERSFILE ! Ik bedoel kom op zeg. Dan gebeurt er geen ongeluk op je eigen rijstrook maar op de andere weg en dan nog ontstaat op jouw helft een file omdat mensen (in de spits !) gaan afremmen om naar de schade te kijken. Ik toon hier geen begrip voor en kan er met mijn verstand niet bij dat mensen afremmen om ramptoerist te spelen. Het levert niet alleen files op maar kan ook zeer gevaarlijk zijn voor je eigen weghelft. Dus met de nodige vertraging kwamen we in Cuyck aan en begaven we ons richting de zaal (al denkend aan het buffet aldaar). Over de cursus zal ik hier niets vertellen maar over dat buffet ? sjeminee, was het iedere dag maar zo’n feest op tafel. Riante keuze uit vis, vlees en natuurlijk Tim’s eigenschap om veelvuldig en vaak op te scheppen kwam goed aan de orde. Nee honger lijden doen we daar niet. Respect voor Hotel van der Valk te Cuyck, ojee sluikreclame… Nu ik jullie toch noem, willen jullie mij nu misschien ook sponsoren voor mijn No-Shave November? 😛 (Kinderen die vragen worden overgeslagen, ben ik blij dat ik geen kind meer ben… Puur gebaseerd op leeftijd dan, over gedrag zwijg ik liever hahahaha)

Ja dat No-Shave November is voor mij nu 5 dagen bezig en dit is de huidige stand van zaken :
No-Shave November

Ik vrees nu al voor het eindresultaat. Een collega van me zegt al dat ik er uitzie als een of andere bankovervaller en dat ik er de 30e waarschijnlijk uit ga zien als een topcrimineel. Nou, dat past dan mooi bij het straatbeeld van Heerlen, wie weet kom ik zo dan nog beter in contact met de inwoners 😉 Dit wordt tevens de eerste keer dat ik me de volledige 30 dagen niet scheer en ben zelf ook benieuwd (en bevreesd) over hoeveel dat haar nog groeien gaat. En anders laat ik me lekker inlijven als de nieuwe hulpsinterklaas, kan ik meteen wat bijverdienen.

Mijn afgelopen week stond niet alleen maar in het teken van No-Shave November, het stond ook in het teken van, ja van wat eigenlijk ? Nou helemaal niets bijzonders. Laat ik je een standaard zondagje in Huize Tim beschrijven, of zoals ik het vaak noem ”casa del wow” van de Madagascar film haha.
Ik blaas wat stof van de inmiddels bejaarde playstation (ja de eerste versie dames en heren, hij leeft nog) en mik er de schrijf van Final Fantasy 4 in. Wat een jeugdsentiment, dat spel is al stikoud maar nog steeds speel ik dit soort dingen graag. Nu alleen niet meer zo vaak en zo lang als vroeger. Ik zie nog voor me hoe ik me als tiener uren kon amuseren op de zolder van mijn ouders waar ik mijn gameruimte had ingericht. Ik zal het sterker vertellen, ik was een jaar of 7 en mijn ouders en zusje namen ons mee naar een camping. Ik nam mijn gameboy mee en was nog een echt binnenshuis type. Mijn zusje had al snel vriendjes en vriendinnetjes ontmoet op de camping en ik bleef veelal binnen de deuren. Na een dag of 2 liet ik me eens zien waarbij de buren verbaasd tegen mijn ouders zeiden ” ow ? hebben jullie nog een kind ? ik dacht dat jullie alleen maar een dochter hadden”… Dus….

Enfin, tijdens het gamen geniet het konijn van een lekkere wortel en wordt er koffie gezet, nouja Nespresso dan, want daar ben ik verliefd op. De kamer vult zich met de lekkere geur van versgemalen bonnen en ondertussen word ik boos aangekeken door het konijn. Het beestje heeft inmiddels zijn wortel op en is bezig met zich te wassen. Maar waarom is hij dan boos? Nou, meneer moet namelijk nog een beetje aan het idee wennen dat hij z’n ballen nu toch echt voor altijd kwijt is. En tijdens het wassen is het dan net alsof hij stopt en mij dan aankijkt met een blik van : ”hej rotzak ! Waar heb je die ballen van me gelaten? Tijd geleden zaten ze er nog aan”. En geef Lucky maar eens ongelijk… Ik moet er niet aan denken dat ik binnenkort een keertje onder de douche sta en dan ineens ontdek dat er wat delen ontbreken. brrrr. Ja ik heb wel met hem te doen maar buiten dat zijn we gelukkig nog de beste maatjes. Al moeten we af en toe wel ruziemaken over het bankstel, uiteindelijk liggen we er samen op te relaxen. Zolang je het beestje maar te eten geeft is het allemaal koek en ei, een patroon wat ik veelal herken in de man-vrouw liefdesrelaties om me heen 😉 Want ik ken genoeg mannen die heel erg chagrijnig naar hun vriendin worden als ze hongerig zijn. Doet me eigenlijk een beetje denken aan de oertijd. En dat brengt me weer terug bij No-Shave November, binnenkort loop ik als oermens door Heerlen, knuppel ik me een stuk vlees neer en zal het eigenhandig roosteren in de tuin. Naar Jan Linders voor boodschappen? Peanuts ! Hop het bos in en op jacht naar everzwijnen zeg ik. Al zal de huidige generatie niet eens meer weten hoe zo’n beest eruit ziet en maar gewoon een smartphone gebruikt om zijn eten te bestellen en dit direct aan de voordeur laat bezorgen. En daar kunnen de arme holbewoners helaas niet tegenop…

* FLATSJ*, ja ik probeer *FLATSJ* naar het nummer te * FLATSJ* luisteren… Even lijkt het veilig maar * FLATSJ* het bier vliegt me om de oren en landt *FLATSJ* ook veelal in mijn haar. Vandaar die spontaan snelle baardgroei van dit weekend. Ja dames en heren, Tim was met zijn vader naar Rowwen Hèze en wat hebben we genoten. De muziek zoals altijd geweldig en de sfeer ook. Een slotconcert van Rowwen Hèze, dat zou iedereen minstens 1 keer in zijn leven moeten doen. En dan vooral niet schrikken van de liters bier die door de lucht vliegen 😉

1405004_759769474050294_83013150_o Wij bij Rowwen Hèze 😀

En bij deze ben ik weer aan het einde gekomen van de wekelijkse column. Morgen nogmaals naar die cursus om te eten, uhm om te leren, en dan zie ik jullie zondag weer terug voor de nieuwe column. Bedankt voor het lezen en plaats maar gerust ideetjes voor stukjes en meningen, ik lees het altijd graag.

Een hele fijne week mensen, be happy and laugh
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2013

One thought on “No Shave November en meer

Leave a Reply

