Monkey business

”Just cause you got the monkey off your back doesn’t mean the circus has left  town”

George Carlin 

Ola allemaal, bovenstaande quote is helemaal van toepassing op afgelopen stapavond van onze fysio’s en beweegagogen. Ja zelfs een stagiaire aan onze zijde en we hebben van mekaar nu een hele andere kant gezien. Beestachtig gezellig en alleen al in de eerste kroeg ging er in totaal meer dan 10 liter in (verdeeld onder ons achten dan wel).
Ik moet zeggen dat de vrouwen heel erg braaf waren maar de mannen… oeee de mannen… je had er zo national geographic op los kunnen laten voor een documentaire over het baltsgedrag van de mensaap. Serveersters werden aangesproken op beestachtige wijze en jullie bebaarde collega greep de microfoon erbij om 2 nummers te zingen en erna zich vol te tanken. Ja mensen, de sfeer was goed en na deze rijkgevulde intro was het tijd om de stad binnen te vallen. Het eerstvolgende café was een shotjesbar en hiermee vergeleken waren we op locatie 1 nog braaf. Alles, maar dan ook alles wat vrouwelijk uitzag werd aangesproken en ”bedanst” en ik ben blij dat er geen videobeelden van zijn.

Enfin, ik kom hier niet alleen maar typen om het riante feestgedrag van alle collega’s nee nee nee. Laten we doen alsof er niets gebeurd is en dat de dag erna niemand hoofdpijn had en er alleen maar ranja vloeide die nacht. Afgesproken ? I’ll deny everything. Ja mannen lijken op apen, inmiddels ben ik bezig met dag 10 van No-Shave november en heel wat gejeuk verder (geJeuk staat er) kan ik inderdaad stellen dat ik er als een aap uit zie. Vergelijk hieronder maar eens: Het had zo mijn broer kunnen zijn.

20131107_074454bonobo

In beharing zouden we nu al een identieke match zijn. Laat die vaderschapstest maar komen zou ik zeggen. Is het jullie ook niet opgevallen dat wanneer mannen onderling gaan stappen ze eerder macho uit de hoek komen dan wanneer dit in een andere situatie is ? Het zit ons in de genen om ons testosterongehalte te gebruiken om onze stem te verlagen en elke spier die we hebben te gebruiken voor uitstraling en ”verovering” van de prooi. Zoals Hans Teeuwen al stelde ” Wij zijn mannen, wij zijn jagers”.
Onderzoek heeft al eens vaker het effect getoond van het uitgaansgevoel van de mens. Ze gaven een groep jongeren alcoholvrij bier en een testgroep kreeg het standaard bier. (smaakten beide precies hetzelfde). De resultaten waren verbluffend. De groep met het alcoholvrije bier gedroeg zich net zo dronken (of zelfs erger) als de controlegroep. Wat dit zegt ? Nou, wie zich dronken voelt die wordt het ook en op die manier nemen je hersenen je dus volledig in de maling en leiden onze hormonen ons maar af van de werkelijke wereld. Al kan dat af en toe best geinig zijn 😉

Ow kijk, nu vind ik toch nog op de valreep een foto van een aantal van onze mannelijke stapcollega’s :

apes

Mensen, dat was de column weer voor deze keer, ik hoop dat jullie met plezier gelezen hebben want met het schrijven heb ík in ieder geval een glimlach op mijn gezicht gekregen 😀

Houdoe en bedankt alweer,
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2013

Leave a Reply

