I’m dreaming of a white christmas

En ja dan kan ik nog lang dromen, want het ziet er namelijk niet naar uit dat het gaat sneeuwen met de kerstdagen. Voor mij een dubbele feestdag gezien ik dan ook 25 jaar oud wordt. 25 op de 25e dat maak je natuurlijk maar een keer in je leven mee en de weergoden zijn me in ieder geval zo goed gezind dat ze het niet zo zwaar laten vriezen als andere jaren. Wat goed nieuws is voor alle oudjes, jullie kunnen een stuk veiliger de straten op (alhoewel minder valpartijen mij in zekere zin misschien ook wel minder werk opleveren maargoed we doen maar of we geen sadistisch beroep hebben) 😉
Het wordt ook de eerste keer dat er met kerstmis een LEVEND konijn verblijft in het knusse Reuver. Ditmaal niet geserveerd op een zilveren schaal zoals Youp van ‘t Hek het zo mooi beschreef, maar gewoon blij rondspringend in zijn kooitje. Al moet ik zeggen dat het kleine monster wel de afmetingen begint te krijgen van een lekker mals konijntje. Don’t even think about it!


(Vanaf 0:40m)

Hoe dan ook, voor je het weet is het weer kerstmis en zoals veel families doen wij dan ook wat kleinigheidjes voor elkaar kopen. Voor mij dan ook voor de verjaardag wat wel aan de ene kant jammer is. Ik krijg alle cadeaus op één dag van het jaar (gezien we geen sinterklaas vieren) en dan zijn mijn ouders en familie er weer een jaartje vanaf 😉 Daar waar ik vroeger nogal computerspellen kreeg heb ik eerlijk gezegd geen idee wat het dit jaar gaat worden. Och, mij kun je al blij maken met een paar sokken dus kom maar op. Ik had trouwens nog een nieuw idee voor die decembermaand. Wat als we nu de functie van die feestdagen lichtelijk veranderen. Ik stel het me zo voor: Sinterklaas komt wat geschenken brengen en de kerstman die neemt juist cadeaus mee! Nu niet meteen denken, Tim je bent getikt, hoezo neemt hij die mee? Ik leg het jullie even uit: stel je krijgt met sinterklaas echt een retesaai cadeau waar je niks mee kan. Dan zou het toch handig zijn als je dit met kerstmis gewoon weer onder die boom flikkert zodat de kerstman hier iemand anders blij mee kan maken? Het lijkt mij een gat in de markt of in ieder geval een soort van doorgeefmaatschappij 🙂

Op verzoek van een aantal lezers was het de vraag of ik mezelf zoals in eerdere columns weer eens in de zeik wilde zetten. Graag, met plezier jongens, ik heb toch niets beters te doen. Ik zal jullie namelijk vertellen over mijn glazenprobleem. Dit is niet te verwarren met een drankprobleem maar puur de functie van het ”drinken uit een glas”. Nu denken jullie, hoe moeilijk kan dit zijn? Ik geef toe, met veel alcohol wordt dit misschien ook moeilijker maar het gaat mij meer om de anatomische onmogelijkheid van mijn neus om in bepaalde glazen te gaan. Mijn grootste vijanden zijn de longdrink glazen, die staan natuurlijk erg sjiek maar ik krijg mijn neus er totaal niet in. Dit heeft als effect dat ik met fors achterovergebogen hoofd hieruit moet drinken en ik op jonge leeftijd waarschijnlijk al anderhalve nekhernia ontwikkeld heb 😉 Met shotjes nemen heb je trouwens ook nog kans op een whiplash maar dit is weer een ander verhaal… (en natuurlijk verzonnen)

Verder heb ik een geheim van de overheid ontrafeld om meer belastinggeld binnen te krijgen. Stoplichten. Juist, stoplichten. Herkennen jullie dat moment dat een stoplicht retelang op groen staat en net als jij er bijna bent ineens oranje en dan heel snel rood wordt? Er zit namelijk een overheidsinstantie achter die deze stoplichten middels camera’s in de gaten houdt. Op kantoren zitten dan mensen achter grote rode knoppen die het op je gemunt hebben. Al dit extra stoppen zorgt ervoor dat je steeds opnieuw moet optrekken en dit vreet natuurlijk benzine als een gek. Hierdoor moet menig bestuurder dus vaker tanken en dit spekt de staatskas weer lekker. I’ts a conspiracy i tell ya 😉

Dat was het dan weer voor deze week. Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst toe en tot lezens weer de volgende week, dan ben ik er weer met een nieuw verhaaltje. Bij deze nog een foto van mij, trots zijnde op mijn blauwe schietoutfit (dankjewel Simone voor het stikken van de randen van de logo’s). Ernaast vinden jullie nog een beroemde bijbelprent voor de kerstdagen 😉

S.V. Grensschutters outfitBijna kerst

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2013

Leave a Reply

