Nieuw jaar, nieuw verhaal

Welkom in 2014 en weer een fris jaar vol gelach, geschrijf en gelach over het geschrijf. Althans dat lijkt me. Waar we niet om kunnen lachen is het feit dat de zorgverzekeraars de duimschroeven weer flink aandraaien op de collega’s fysiotherapie en dan met name de particuliere praktijken. Onlangs verschenen er weer artikelen en interviews over dit verontrustende feit, we moeten meer schrijven dan behandelen, en 1/3 van de therapeuten overwoog al om te gaan stoppen met het werk als deze belachelijke eisen zo door zullen gaan.

Maar het is niet allemaal kommer en kwel wat de klok slaat, nee we gaan nu weer even lekker ontspannen met de column van deze week en ook de eerste column van dit nieuwe jaar. Dat belooft wat, nu aan mij om die belofte ook waar te maken 😉 Ik zal jullie eens vertellen dat ik de meeste aantekeningen voor de columns gewoon onbeschaamd op het toilet zit te maken. Ik bedoel als je er dan toch zit, waarom niet? Het zou me niets verbazen wanneer genieën als Mozart of Da Vinci ook al schijtend hun ideeën de wereld in bombardeerden. Helaas voor hen hadden ze toen nog geen laptops wat hen dwong om al hun ideetjes met een ganzenveer en inkt neer te kriebelen. Wat natuurlijk veel stoerder is dan weer de zoveelste idioot die net als mij met een toetsenbord in de weer is. Stel je überhaupt voor hoe cool het zou zijn geweest om op het toilet met een ganzenveer te schrijven op een notitieboekje wat al klaar lag naast de toiletpot?

Anyways, je hoort weleens wat en in deze categorie beschrijf ik vandaag het eerste IKEA hotel in Nederland. Dit schijnt in 2008 in Delft neer geplant te zijn maar ik had er nog nooit over gehoord. Aanvankelijk kon ik op het horen van dit nieuws maar op één manier reageren: ”IKEA hotel? dan zul je in dat budgethotel je bed en kast zelf wel in mekaar moeten zetten”. Het restaurant zag ik al voor me: gevuld met zweedse balletjes en zoveel keer je kopje koffie hervullen als je maar wilde. Dat laatste sprak me dan wel weer aan 😉 Na wat onderzoek op internet kwam ik het hotel tegen:
ikeahotel2ikeahotel1
Het bleek zelfs een 4-sterren designhotel te zijn en behorende tot de Westcord group. Wat ik dan wel weer grappig vond waren de herkenbare stoeltjes op de volgende foto:
ikeahotel3
Dus iedereen die een keer in Delft een slaapplek zoekt: probeer het hotel maar eens uit en wees niet bang dat je zelf je bed in mekaar moet zetten 😛

Oud op nieuw heb ik dit jaar zeer feestelijk gevierd in no other place dan Brunssum. Hier heb ik ook nog bijna een appartement in de fik gezet met notabene sterretjes (of zoals ik en anderen ze ook wel sterrenflikkers noemen). We maakten er kunst van om zoveel mogelijk sterren tegelijk aan te steken tot mij de temperatuur wat te heet werd (als je hand zowat versmelt met de ijzeren stokjes dan weet je dat het geen koud vuur is). Hierdoor liet ik de sterren op het laminaat vallen maar gelukkig brandde het maar van korte duur en werden er al snel schoenen op losgelaten om het vuur te doven. (Sorry Boris). Nouja, we kunnen hem blij maken met een gloednieuw pakket laminaat 😀

Nu wil ik de laatste paragraaf van deze column gebruiken om jullie mijn gemene plan uit te leggen. De laatste tijd word ik doodgegooid met LEXA reclames. Je kent ze wel, LEXA voor singles om op date gaan (of stellen die vreemd gaan). Nu maken ze het nog bonter door ook op tv te adverteren met ”real events”, de LEXA borrels. Nou hier heb ik toch maar mooi een snood plan op gesmeed. Ik ga me gewoon inschrijven op die site met een aantal vrienden, we melden ons aan voor een van die borrels en zuipen in één avond hun totale voorraad leeg. Gratis drank, een mooi verhaal en nog geen een vrouw aanspreken, kijken wat de mensen achter LEXA hiervan gaan vinden? Het is een concept dat gedoemd is te mislukken en ik voel me geroepen om hieraan mee te doen. Waar is überhaupt de tijd gebleven dat mensen buiten de deur kwamen en dates met andere vrijgezelle personen maakten? Hebben we dan echt de laptop nodig om in contact te komen met de buitenwereld? In mijn ogen zijn datingsites puur ontwikkeld voor die enge types die nog in moeder’s kelder leven en hier op een stoffige laptop communiceren met digitale vrouwen waarvan de helft niet eens vrouw is. Nee, ik wil terug naar de oude tijd, waar je nog buiten ging picknicken, een filmpje pakken of een dagje naar een pretpark ging. Niet dat ik ooit maar 1 date heb gehad, ik deed daar niet aan maar zo stel ik me dat dan voor. Jaja natuurlijk heb ik relaties gehad maar daar gingen geen dates aan vooraf. Stel je eens een blind date voor met iemand die je ontmoet via internet? Dan kom je op de afgesproken locatie aan, neem een fancy restaurant, en dan blijkt er ineens een 40-jarige man tegenover je te zitten. Dan kun je het beste samen weggaan van het restaurant en op een nabijgelegen LEXA borrel je klem zuipen op hun kosten. Succes gegarandeerd.

De vraag voor deze week: Wat zijn jullie ervaringen met daten?
Graag hoor ik wat reacties via de column of facebook en zal ik deze verwerken in het verhaal van volgende week.

Bedankt voor het lezen en een heel fijn 2014 gewenst,
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

2 thoughts on “Nieuw jaar, nieuw verhaal

Leave a Reply

