Flitsverhalen

what-this-world-needs-is-a-group-hug

Gesproken (en eigenlijk van internet geplukt) als een ware hippie. Die tijden had ik graag meegemaakt, bloemen in mijn haar, gitaar op schoot en love, peace and happiness. Alhoewel dat met die bloemen nog lastig gaat worden gezien mijn korte haar. Die gitaar op schoot, dat beeld schets ik natuurlijk wel al jaren met plezier πŸ™‚

Het is weer een leuke week geweest zoals de meeste weken en het leek me gezellig om de zondag af te trappen met een aantal korte anekdotes, weer eens iets anders dan een lang lulverhaal van mij over een bepaald onderwerp. Ik noem ze ”flitsverhalen”Β omdat ze kort en flitsend te lezen zijn. En ja, wie weet krijgen we op deze manier een gezamenlijk blijdschapsgevoel zoals hierboven met de group hug bedoeld wordt πŸ˜‰ Dus lees en geniet.

Kapper:
Hoe gaan jullie naar de kapper? Hebben jullie een idee van wat jullie willen of laten jullie wat baseren op een filmster of fotomodel?
Ik kan me voorstellen dat menige dame of metroman (sorry dat is mijn beeld van mensen die zich een plan bedenken alvorens zij naar de slager met de schaar gaan…) dit doet om ideetjes op te doen of mee te leven met de nieuwste trend op harig gebied. Bij mij gaat het echter heel anders. Ik ga al jarenlang trouw naar dezelfde kapperszaak, ik loop binnen, word welkom geheten en roep: ”fix dit” wijzend op mijn haar. Vaak zeg ik ook: ”Probeer maar wat uit, als het maar korter is dan nu” omdat ik meestal rondloop als een grizzlybeer tegen de tijd dat ik eindelijk eens wat met mijn haar laat doen. Tot heden ben ik nog nooit teleurgesteld met het resultaat πŸ™‚

Een hart voor fysiotherapie:
2 weken geleden zat ik in ons huisje wat te rusten of te eten of wat dan ook. In ieder geval een van de huisgenotes komt binnen zetten en hoort mij over mijn beroep praten. Ze zegt: ”jij als fysiotherapeut he, daar moet je toch eigenlijk een hart voor hebben”? Ik barstte in lachen uit want dit kwam er natuurlijk helemaal verkeerd uit en was anders bedoeld maar de woordspeling was des te mooier. Voor een deel zit er waarheid in. Soms zijn we nogal harteloos als het gaat om het helpen, begeleiden of verbeteren van mensen. Niet dat we geen hart hebben maar het is wel eens belangrijk om je hart even opzij te zetten van je verstand en puur rationeel naar een situatie te kijken. Hoe dan ook, de uitspraak: fysio’s hebben geen hart, was geboren!

boobs
Mooie benen of een mooi gezicht?
Afgelopen maandag werd mij door een dame gevraagd wat ik nu mooier vond, mooie benen of een mooi gezicht? Niet wetende wat het meest christelijke antwoord was sprak ik heel clichΓ©: ”Als het innerlijk maar mooi is, dat vind ik het meest belangrijke”. (Ik ben eigenlijk een ”borstenman” maar tja daar vroeg ze niet naar) πŸ˜‰ Ze lachte en zei dat dat inderdaad het beste antwoord is. Het meest grappige aan deze anekdote? De dame die me deze vraag stelde was 86 jaar πŸ˜› Gotta love this job!

ZZP’ers:
Je hoort de term vaker dan ooit tevoren. De ZZP’er. Ik kan er kort over zijn, het is Zorg Zonder Pensioen.

Lieve Lucky?
De laatste tijd loopt het weer storm met de mailtjes en bezoekjes voor Lucky het maffe, blije en zeer tamme konijn. Ook een heel lief konijn als je onder lief verstaat dat hij een ochtendhumeur heeft, kan grommen en het leuk vindt met zijn voerbak te smijten als deze nΓ©t gevuld is. (plus het verhaal van vorige week liet jullie kennismaken met de professionele enkelbijter dat ‘ie is. Ja, leuk zo’n konijn zeg… πŸ˜‰
Kortom, Lucky: zacht en boos, moet ik maar eens een T-shirt van laten maken ofzo. Een heuse Lucky fanclub πŸ˜€

Secondlove?!
Ja hoor daar gaan we weer hoor. Toen ik een weekje of 2 geleden de Lexa borrels belachelijk had zitten maken viel me vrij snel ook een andere reclame op televisie op: secondlove. Lees even de letterlijke kopie van hun website (dit is rechtstreeks geplukt van hun homepage!)
secondlove
Schocking toch? 72% van de vrouwen mist aandacht en passie in hun relatie? ow man, mannen word wakker, gun die vrouwen maar weer eens aandacht als ik dit zo lees. AAA ze schrijft zich in!!! Dit bevestigd op een heel enge manier waarom ik nog altijd die leefwijze heb van het vrijgezel willen blijven. Als je dit leest dan denk je toch dat de meeste relaties gebakken lucht zijn? of in ieder geval niet gelukkiger zijn dan ik in mijn eentje? Ja ik zal veel van jullie tegen de borst stoten als ik durf te zeggen dat ik in mijn eentje veel gelukkiger ben dan dat ik in een relatie zou zijn. Believe me, i know. En ik zie nog genoeg slechte relaties om me heen dus misschien voor die doelgroep is secondlove wel een optie? Zeer disturbing die website.
Stel je voor dat je tegen je partner verteld dat je het eens ”zou willen proberen”. Ze zegt ja, want zo lief is jullie relatie wel, en je maakt een profiel aan. Je scrollt wat rond op de website en op een gegeven moment zie je ineens een bekende foto. Een zeer bekende foto. Het is namelijk de foto van je vrouw. Je klikt erop en ze blijkt al 2 jaar lang lid te zijn van deze community. Tijd voor wat uitleg πŸ˜‰

Hoe dan ook, ik ben het er niet mee eens dat er een website in het leven geroepen is om de vastgeroeste stelletjes wat legaal te laten vreemdgaan met anderen? Ben ik dan te ouderwets? Ben ik dan niet ”open voor een nieuwe vorm van relatie”? Ik vind het een hele rare ontwikkeling en zal hier nog uren over kunnen vullen maar dan leest ook geen kip het meer en waarschijnlijk verlies ik dan ook snel mijn interesse om over dit fenomeen te schrijven. Een tip die denk ik op zijn plaats is: Mocht je je willen abonneren op die site, overleg het eerst even met je partner πŸ˜‰

Dit was het weer voor deze week, we begonnen lollig, we eindigden relatief serieus en we hebben genoten (denk ik). Hoe dan ook, ik hoop voor ieder wat wils en graag tot lezens de volgende week zondag πŸ˜€

Houdoe!
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

Leave a Reply

