Jongensdroom

imagesXH5X7CYP

Iedere jonge knul van mijn leeftijd, zover ik me nog een jonge knul wil noemen, kan zich waarschijnlijk nog de ”Need for speed” spellen herinneren. Het was rond de tijd dat we naar de middelbare school gingen en alle jochies van de klas speelden dat spel. Hoe verder je kwam hoe verder je auto ”gepimpt” kon worden naar je eigen smaak en natuurlijk droomden we er allemaal van om ooit zo’n auto te bezitten. Zo ook Ruud en ik. We konden honderden uren vullen met het oneindig aanpassen van de digitale wagens en wilden zelfs al sparen voor een eigen bolide. We waren nog ver weg van een legale leeftijd om rijlessen te kunnen volgen en ook waren we ver weg van enige inkomsten (behalve dan het augurken plukken of prei poten voor een kleine 3 euro per uur). Die euro’s gingen dan veel vaker op aan broodjes döner in het weekend na het uitgaan in de enige uitgaansgelegenheid die Reuver te bieden had. Wat waren we jong, wat konden we dromen.

Enfin, die jongensdroom is recent weer aangewakkerd door het besef dat ik nu wel inkomsten heb en wel een rijbewijs heb. Ik wil niet zeggen dat ik kán rijden, ik zeg alleen dat ik mág rijden, in mijn geval een groot verschil. Dit kunnen verschillende collega’s beamen die ooit met mij op cursus zijn geweest en het nog kunnen navertellen. Nee, zo erg is het ook weer niet maar ik rij stukken beter wanneer ik alleen rij en niet een aantal kakelkippen ergens naartoe rijd. Waar was ik? oja die droom. Die jongensdroom van een gepimpte auto. Mijn zoektocht begon vorige week op het internet naar onderdelen voor mijn blauwe monster, een leuke, sportieve renault Twingo II. Hier zie je ‘m:
Renault-Twingo-Hatchback-Benzine-Blauw-001--22292483-MediumRenault-Twingo-Hatchback-Benzine-Blauw-006--22292448-Medium
En ja, ik ben zeker al blij met z’n bescheiden sportieve voorkant (i love the lights) en zeker de leuke cockpit van binnen maar nu ik hem wat jaartjes heb is het tijd voor een upgrade. Omdat ik geen rijke oliemagnaat ben kan ik nou niet bepaald meteen een nieuwe auto kopen, wat ik ook niet wil want deze rijdt fantastisch. Nee, in plaats daarvan wil ik de achterkant opleuken met een spoiler en wat stripings op motorkap en dak aanbrengen. Dit project zal de gehele maand Februari gaan duren gezien er amper pasklare materialen te vinden zijn voor een spoiler, wat blijkt, de auto heeft daar gewoonweg een te kleine achterkant voor. Hier kwam ik achter nadat ik een door mij bestelde spoiler wilde uittesten op de bolide maar dat dit gevaarte teveel uitstak en te groot was voor dit model auto. Dus wie dit monsterachtige formaat strijkplank van me over wil nemen, laat maar wat horen 😉 Hoe dan ook, ik gaf niet op en besloot vorige week naar wat tuningprofessionals te gaan. Met hen wordt nu gekeken naar een unieke variant spoiler die wél op deze auto zal passen. Uniek, i like it, ik ben ook uniek. En jullie beste lezers, zijn ook uniek dus waarom niet 🙂 Verder kan ik jullie wel al vol vreugde bestellen dat de striping wel al gepland is voor eind Februari, dat geeft de auto in zijn looks weer een heel fris voorkomen.

Zoals jullie merken kan ik nog uren door ouwehoeren over het aanpassen van auto’s en mijn ideetjes maar de werkelijkheid zal binnenkort van zich laten horen. We zullen zien of droom werkelijkheid gaat worden maar ik ga het vol goede moed tegemoet (o dat rijmt zo lekker). De boodschap voor deze zondag is: ”Leef je dromen na en laat het niet gewoon maar dromen zijn”. Een van mijn oudere vrienden (ik zal zeggen echt al 70-plus) sprak de wijze woorden: ”Tim, je moet dat gewoon doen met die auto. Anders blijft die droom maar een droom en je dromen zijn er om te verwezenlijken. In andere woorden, het is goed een droom te hebben maar je hebt er niets aan als deze niet wordt uitgevoerd.”

En met deze wijze woorden sluiten we af en ik gooi er nog een plaatje in (tuurlijk waarom niet) van mijn droomauto. Maar dat mensen, is én wat voor de toekomst én weer een totaal andere droom 😉
m1nybkcb4kij_600

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014
LIEFS 😀 , keep on dreaming en voer ze uit!

Leave a Reply

