Een bosje rode rozen

Happy valentine's day ofwel ''Fappy'' valentine's day

Het moment nadert. Hier heeft ze weken naar uit zitten kijken, eindelijk dat boeket bloemen dat haar ongetwijfeld op gaat peppen. De geur van rode rozen heeft zij enkele dagen geleden nog in haar hoofd geprent om maximaal te kunnen genieten van het moment dat komen gaat. Dan is die dag aangebroken, vrijdag 14 februari 2014, wow de romantiek spat alleen al van de datum af. Er klinkt een sleutel in het slot en met een luid gekraak gaat de voordeur open. ” Verdomme, die deur moet nodig eens gesmeerd worden ” hoort ze haar liefje mopperen. Niet erg, denkt ze, zometeen spring ik hem om de hals en neem die rode rozen in ontvangst. Zij hoort hem z’n jas ophangen aan de kapstok en er volgen voetstappen vanuit de hal richting de woonkamer. Hij kijkt haar aan vanuit de hal en in zijn handen ziet ze… niets… geen bloemen, geen chocolaatjes? ” Hij zal het vast verstopt hebben in de auto ”, denkt ze. ” Schat ”, ” welke dag is het vandaag? ” ” Vrijdag hoezo? ” ” Het is valentijnsdag gekkie ”. Even kijkt hij diep in haar ogen, te lang, te diep. Hij kijkt net lang genoeg om haar gezichtsuitdrukking te zien veranderen naar een wat minder blije variant dan wat er eerst op haar gezicht af te lezen viel. ” Schatje, we zouden dit jaar toch niets met valentijnsdag doen hadden we afgesproken? ” ” Het was allemaal toch maar commercieel geneuzel? ” ” Ja maar ”, roept ze, ” dat zeg ik juist zodat je me er mee kunt verrassen door ze dan toch mee te nemen! ” Het bloed trekt weg uit zijn gezicht en hij voelt zich langzaam heel klein worden. De pas gewitte muren van de kamer komen op hem af en in een blinde vlaag van paniek neemt een andere emotie over: woede. ‘‘ Én zo gaat het ieder jaar, dan zeggen we dat we geen valentijnsdag vieren en dan verwacht je alsnog iets. Vrouwen ik snap er niets van! ”. Er klinken zware stappen in de hal, de deur door richting de auto. Met een knal valt de autodeur in het slot en met piepende banden wordt er gas gegeven richting de snackbar, dat ze maar stikt met haar valentijnsdag…

Gelukkig is het niet bij iedereen zo’n valentijnsdrama 🙂 Nee, bovenstaand verhaaltje was er puur omdat ik zin had om weer eens een verhaaltje te typen. Inderdaad de volgende week vrijdag is het weer tijd voor valentijnsdag, iets waar ik zelf wel een hekel aan had. Ik deed er wel aan mee, natuurlijk, maar ik vond het toch meestal maar commercieel geneuzel. De prijs van rozen stijgt die week stiekem enkele euro’s en de achteloze valentijnsshopper let hier niet op om zo toch met een boeket rode rozen voor zijn geliefde thuis te komen. Ik vind dat je in liefde en relaties elkaar iedere dag liefhebt en voor mij hoef je er niet persé op 1 bepaalde dag bij stil te staan. In goede relaties denk je constant aan de liefde die je samen deelt en voor mij hoeft dit geen speciale dag te zijn. Hoe dan ook, de meeste stelletjes maken er toch wel een memorabel dagje van, ze gaan uiteten, kopen bloemen en chocolade voor elkaar en genieten van de liefde. Ik? ik zit vrijdag met mijn konijn op schoot voor de TV 😉 Mijn beste herinneringen aan valentijnsdag? Het waren de weken dat bij mij de meeste relaties juist tot een einde kwamen. Zonder gein, 2 relaties zijn een week vóór valentijnsdag door haar beëindigd. Achteraf slim natuurlijk want dat scheelde de dame in kwestie weer wat euro’s voor chocolade of bloemen 😉 Dus het is niet al te gek dat ik niet zo’n goede herinneringen aan die datum heb. Het is voor een vrijgezel natuurlijk ook echt een week om van te kotsen. Alles is roze, alles is hartjes, alles is liefde,bleeeghhhhh.

Nee, dan heb ik een beter voorstel. Wat als we nu allemaal afspreken dat we deze valentijnsdag anders gaan vormgeven? De mannen gaan met al hun vrienden een avond gratis op stap in een club of kroeg naar keuze. Dit terwijl de meiden met al hun vriendinnen gratis worden verwend in een sauna of beautysalon en terug komen als ware filmsterren. Uiteraard geeft dit mooie effeten voor de valentijnsnacht wanneer de tortelduifjes zich weer treffen. De vrouw in haar allermooiste verschijning en sexy kleding betreedt laat in de nacht ontspannen de slaapkamer van haar partner. De partner, allang onder zeil vanwege het hoge promillage in zijn lijf, wordt al snurkend wakker, kijkt zijn schat aan en zegt met glazige ogen: ” wow liefje, wat zie je er toch goed uit ” waarna hij als een speer naar het toilet kruipt om zich van alle afvalstoffen te ontdoen. Zijn vriendin brengt hem dan een glaasje water, begeleidt hem naar het bed en samen vallen ze als een ware Romeo en Julia in slaap. Als dit voorbeeld echt plaats kan vinden dan zeg ik: ” wow, er is nog hoop voor ware liefde ”. 😉

Fijne valentijnsdag allemaal en vergeet niet te lachen en terug te blikken op alle mooie momenten samen 🙂
Heel veel liefs van jullie gekke columnist, met zijn onsamenhangende verhalen,

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 thoughts on “Een bosje rode rozen

  1. Hi Tim,

    Bij mij altijd het volgende:

    Kom ik met een mooie bos rozen thuis, hoor ik het volgende
    Hmmm moet ik zeker weer met de benen wijd……..
    Waarop ik antwoord……
    Heb je niet gewoon een vaas ???? 🙂

    Lekker stukje weer !!

Leave a Reply

