Het leven gaat verder

life_goes_on_640_06
Iets wat ik ook besef: het leven gaat verder. Natuurlijk niet iedere dag met schaterlachende momenten, nee ook momenten van gemis, van tranen en van pijn. Gelukkig heb je altijd nog je familie en omgeving vol vrienden en ook collega’s die om je geven. Het laatste wat ik wil is dat mijn verdriet of rouw andere mensen aansteekt. Ik ben misschien ook wel eerder geneigd om solo te rouwen, mezelf op te sluiten en niemand meer binnen te laten maar ik weet ook dat dat niet de juiste manier is voor mij. Ik moet het leven weer herpakken, weer de mafkees zijn die de mensen gewend zijn. Niet voor anderen, nee, voor mezelf. En ik ben al goed op weg, betrap me weer vaker op een maffe humoristische gedachte en zit weer voor kilo’s chocolade aan mijn lijf te vreten. Nouja ik kan het hebben denken we dan maar, jaloerse blikken van de vrouwelijke vrienden ontwijkend 😛

Dinsdag was wel een dagje dat het een opeenhoping was van bezigheden, dit is een goed teken. Je kent het wel, je bent zo druk bezig dat de tijd vliegt en je überhaupt geen seconde tijd hebt om negatief te gaan denken. Iets wat normaal helemaal niet past bij een rasoptimist als mezelf. Nee dinsdag was een dagje dat ik lang op het werk was, erna lekker een schnitzeltje bakte, met het konijn in de tuin speelde om vervolgens af te sluiten met het dweilen van de achterkeuken. ”Ja maar Tim, hoe kan dat dweilen nou zo leuk zijn” ? vragen jullie je misschien af. Nou, als je net als mij na het dweilen 2 handdoeken onder je voeten bindt en, al schaatsend op de maat van denkbeeldige muziek, door de ruimte zoeft dan tovert dit klusje wel een glimlach op je gezicht. (En ja mensen, ik ben in te huren, schoenmaat 43 hatsikidee). Uiteraard jammer dat er geen cameraploeg aanwezig was om deze schaatsende malloot vast te leggen 😉

Summoning-Jesus

En dan nu PASEN. Juist het paasfeest, nu hoorde ik dat er nog maar amper mensen waren in mijn eigen generatie die nog weten waar pasen voor staat. Nou in het kort, de wederopstanding van Jesus op de derde dag na kruisiging. ”En al die hazen en eieren dan Tim” ?
Nou hazen staan voor vruchtbaardheid (je weet wel… wippen als konijnen!) en eieren, nou eieren staan hier ook voor. Simpel as that 🙂 Zó vruchtbaar zelfs dat we nog altijd niet weten of de kip of het ei er eerder was haha. Verder herinner ik me de palmpaastakken die we op school maakten als jonkies, ja ik zat op een Rooms-Katholieke school en heb zelfs nog in mijn puberjaren als misdienaar gediend maar dat is weer een heel ander verhaal. Van dit ”trouwe volgeling gedrag” is echter maar weinig over gebleven. Klassieke muziek nam plaats voor Electro rotzooi en ook her en der wat metal bands 😉 Hoe dan ook, een deel ”nette” muziek is altijd nog wel gebleven. Al denk ik dat je niet wijs gaat worden uit mijn playlist, aan de ene kant dus de elektronische muziek, de andere kant heel oude bands met beroemde gitaarsolo’s, tja van alle markten thuis. Behalve rap, hardsyle of R&B muziek, daar moet ik niets van hebben. Om maar helemaal te zwijgen over de nederlandse rappers, bah. Nederrap is een genre wat zo snel mogelijk de wereld uit mag. Het is niet voor niets ontstaan in het buitenland waar donkere mensen dit beheersen. Niet een stel bleekscheten die dit proberen na te doen (sorry Eminem) 😛

Sta me nu toe jullie allemaal nog prettige paasdagen te wensen, eet maar lekker veel eieren, wip maar als konijnen en begin lekker de werkweek op dinsdag net als ik. Enjoy!!!!

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

easter bunny (4)

One Reply to “Het leven gaat verder”

  1. Mooi gezegd Tim. Ik denk dat ik je gedachtes over de nederhiphop kan veranderen (mocht je ervoor open staan :P). Maar in grote lijnen heb je gelijk. Dat wat de mainstream binnenkomt geeft geen getrouw beeld.

Leave a Reply

