Maar, maar, ze leek ouder…

women-fashion-store-9

Altijd wanneer we ergens gaan eten gaat bij mij de ”observatiemodus” aan. Een eigenschap die me waarschijnlijk diep in de prehistorische genen geworteld zit. Ik moet mijn gebied altijd scannen op vluchtroutes, mensen en dames. Ja vooral dames, het gaat bij mij vanzelf als een tweede natuur. Zo ook deze avond waarbij ik mijn tafelgenote vertel: ”Kijk daar, daar loopt er weer een. Perfect matchende kledingstukken, mooie mascara en een leuke glimlach op haar gezicht. Met haar moét ik gewoon een praatje maken”. Ik schat haar een jaar of 20 en dat vind ik nog best een aangename marge. Besides, ik ga alleen maar hallo zeggen, hoe erg kan het zijn. Op dat moment stopt mijn tafelgenote me en zegt: ”wil je dat die vader je achterna komt ofzo, dat meisje is 15”! Ik schrik: 15 ?! Maar hoe? Maar… Damn. Tijd om eens langs Pearl opticiëns te gaan voor een bril want dit gaat niet goed. Snel kijk ik weer op mijn bord en eet verder. Eten, mijn redding want naast vrouwen is eten mijn 2e favoriete hobby.

En dit gebeurt me vaak, veel te vaak. Dan denk ik dat er een dame in mijn leeftijdscategorie zit maar bij nadere observatie blijkt dit helemaal niet zo te zijn. Wat bezielt die meiden van tegenwoordig toch? Waarom kleden de 15-jarigen zich alsof ze 22 zijn? Ik besloot om op onderzoek uit te gaan! Gewapend met: Mezelf! Her en der vrouwen uithorend over waarom de meiden van nu zich zo kleden. Conclusie? Niemaand weet het. We komen niet verder dan theorieën als: ”de tijden zijn veranderd, het zal wel aan de videoclips liggen, het is de jeugd van vroeger niet meer”. Ja dit klopt maar wáárom dan? Als jullie ideeën hierover hebben laat het me dan alsjeblieft weten.

Maar het was niet alleen maar onderzoek wat de klok sloeg de afgelopen week, nee. Ook mijn werk als fysiotherapeut ging gewoon verder zoals de normale gang van zaken. Nouja normaal? Normaal kan bij mij niets want zo ook de volgende situatie: Ik liep de kamer op waar een patiënte van mij op het belde wilde gaan zitten vanuit de rolstoel. Middels een kwartslag draaien zag ik een ongeluk in een klein hoekje zitten, het bed stond namelijk veel te hoog. Ik zette het bed lager en keek hoe mw. veilig de draai maakte. Ik sprak met haar over het altijd voorzichtig blijven met die bedden en de rolstoel. Hierna liep ik weg en…. STRUIKELDE IK ZELF OVER DE BEENSTEUNEN VAN HAAR ROLSTOEL. Ik knalde vol met mijn gezicht op de grond en krabbelde op. Ik keek omhoog naar het bed en zag het hoofde van de patiënte naar beneden kijken en ze sprak: ”Gaat het”?. We lachten ons te pletter om de gehele situatie, gewoon een normale, standaard dinsdag. Maar het werd erger. We gingen in de middag even wat gezamenlijk zitten met het team om thee te drinken. Nu schud ik al jaren thee in en dit was nog nooit fout gegaan, tot vandaag. Ik schudde thee in mijn glas maar op dat moment sprong de dop van de kan af en schudde ik menige liters kokend water over mijn hand heen. De wet van Murphy was deze dinsdag wel errug voelbaar 😛

En toen kwam het antwoord tot mij. In ieder geval ‘n antwoord. De dames van nu kleden zich ouder omdat ze zich ouder willen voelen. Ze willen ouder zijn, succesvol uitzien en origineel zijn… Net als de rest 😉 ”Zich van de massa ontdoen terwijl de massa zich ook zo kleedt”. ”Being different, just like everybody else” Hoe dan ook, er klopte geen hol van mijn gedachten, zoals gebruikelijk is er ook nu weer geen touw aan vast te knopen. Het zal wel door de brandwonden komen en de sensatie van duizend messteken per seconde in je hand 😉 Gelukkig is bij het schrijven van deze column inmiddels geen sprake meer van brandwonden maar wel van onzinnige door mekaar vliegende gedachten. Ratelend over het toetsenbord weet ik niet eens meer waar deze zin naartoe gaat dus dan is het gebruikelijkerwijs tijd om er een einde aan te maken. Gebruikelijkerwijs is volgens mij geen woord! Zucht, we kappen ermee voor vandaag 😛

Bedankt voor het lezen weer en tot zondag 😀
Tim Theo Martin Nelson Hendriks

8 thoughts on “Maar, maar, ze leek ouder…

  1. 1988roshan says:

    Niet zo onzeker over jezelf Tim! Je verhaal is gewoon duidelijk te volgen ;).
    Ik herken bepaalde situaties die je beschrijft. Dat zijn naar mijn ervaring typisch de omstreken van Roermond. Hoe meer je in het noorden komt hoe duidelijker het verschil lijkt wel (en dan heb ik het over leeftijdscategorie). Of misschien komt dat, omdat ik vaak in studentensteden ben geweest. Dat daarom de meeste 20+ zijn.

    Anyway de blogs hoeven niet te worden afgekapt en mogen gerust lekker lang. Ik lees ze met plezier en vaak met herkenning. Tot volgende zondag is dan ook erg lang :p.

    • Haha dankjewel, ja ik vind het afsluiten van de column altijd lastig en soms dump ik er maar een eind aan als het ware 😉 Bedankt voor het lezen en inderdaad, soms lijken de dames vele malen ouder dan ze zijn. Zondag weer eentje, groetjes

    • Veel make-up zorgt inderdaad al voor een automatische afweerreactie van mijn kant 😉 En zo blijken er inderdaad meer van 15 bij te lopen dan van 25. thank god. Ooit leer ik het herkennen en ontwikkel ik een age-detector.

    • Dat ben ik nog niet tegengekomen, of je doelt op de babyface boys out there 😛 Maar mijn omgevingsscanner stuurt me niet richting de mannen moet ik zeggen hahaha

Leave a Reply

