Zon, baarden en meer

zon

Aaaaaaa, heeeeeeerlijk. Vandaag in de zonovergoten tuin inspiratie opgedaan voor deze column (die voor het eerst in zijn bestaan een dag éérder uitkomt). Waarom vraagt u zich af? nou, morgen ben ik de hele dag niet in huis en na de verlate columns zeg ik: ”laten we eens gek doen, dus brengen we de zondagse column gewoon naar u toe op zaterdag”. Rebels vraagt u zich af? ja ruig hoor nou nou. Anyways 😛
Goed dat jullie weer allemaal in grote getale gekomen zijn om weer mee te lachen met mijn vreemde gedachten die zonder spellingscontrole op het scherm verschijnen (en ja dat is vaak te merken.) De afgelopen week stonden de kranten en media uiteraard vol met nieuws over het songfestival, vrouwen met baarden, Ilse de Lange, vrouwen met baarden en vooral niet te vergeten: vrouwen met baarden. De inschrijvingen voor volgend jaar druppelen al binnen:

baard

Allereerst wil ik met jullie praten over een bijzondere ontwikkeling. Het valt mij namelijk op dat mensen van mijn leeftijd al erg jong bezig zijn met hun gezinsleven. Ja vrees en huiver het staat er echt: GEZINSLEVEN. Als ik naar mezelf kijk dan ben ik op dit moment een jonge man (niet te verwarren met klein kind, al is dat ook deels waar.) wonend met een huppelend bolletje vacht genaamd konijn. Ik moet echt nog niet aan een gezin denken. Trouwens, de naam konijn doet het beestje geen eer aan want over het algemeen zijn konijnen schattige huisdieren. Maar dat ik een carnivorus gigantus in huis heb gehaald, dat bleek pas toen het beest uit zijn puberteit kwam en zich ontpopte tot ware enkelbijter. We willen dit soort beest nu al doorfokken om zo te dienen ter ondersteuning van de nationale garde en toekomstige arrestatieteams. Niks bereden politie, een konijn aan een riempje, da’s pas angstaanjagend! Maar terugkomend op dat gezinsleven: het valt me hierbij op dat mijn leeftijdsgenoten steeds jonger gaan samenwonen, baby’s fokken en een eigen huis bouwen. En dat dan nog het liefst allemaal binnen dezelfde maand. Dit resulteert dan in een bouwplan waarbij de babykamer al klaar is terwijl de rest van het huis nog een bouwval is waardoor de jonge moeder genoodzaakt is om bij de buren te douchen en wellicht ook te bevallen 😉 Nou Tim jongen, wat ben je weer lekker op dreef zeg. Het gezinsleven heeft toch ook wel mooie dingen te bieden? Ow ja zeker: kindergeld! punt! (dat dit geld allang op is voordat een beetje normale studie betaald is, daar kunnen we het maar beter niet over hebben.)

Ik zal jullie eens wat anders vertellen. Het hedendaagse verkeer is ook levensgevaarlijk geworden. En dan niet door motorbendes of ander gevaarlijke weggebruikers, nee het is de elektrische fiets. Volgens mij hebben ze op de meeste modellen vergeten een rem aan te brengen want gemiddeld heb ik per week 2 van die fietsen onder mijn wagen liggen. En dat is knap gezien het kleine formaat auto wat ik rij en boven alles staat het gewoon lullig wanneer ik voor de zoveelste keer langs de weg sta om vanonder mijn auto ijzer- en lichaamsdelen weg te krabben. Het geeft gewoon een hoop rotzooi en is niet zo goed voor mijn lak ook 😉

Verder breng ik jullie ook af en toe updates uit de wereld van de liefde. En dan eigenlijk nooit uit mijn eigen liefdesleven maar uit de gekke gebeurtenissen die zo nu en dan op mijn pad komen :p . Zo ook deze week, een meid raakt met me in gesprek over dat ze voor het eerst een break-up met een jongen heeft gehad. Ze waren al zowat anderhalf jaar samen en het enige wat die jongen kon uitbrengen op het moment van uit elkaar gaan was: ”We hadden meer moeten praten.” Nou dan sla ik stijl achterover wanneer ik zoiets hoor. Nee echt, ik bedoel ben ik dan ouderwets als ik vind dat een relatie gebouwd is op vertrouwen? Als het fundament gelegd wordt door veel met mekaar te praten? Misschien is een deel van het probleem wel de ”social” media? Dat mensen liever op hun facebook zitten dan op hun vriendin. brrrrrr. Enge ontwikkeling dit. Ik kan me herinneren dat ik wel altijd iedere liefde de oren van de kop deed kletsen, niet dat dat altijd garant stond voor succes en misschien lag het ook wel aan het feit dat ik altijd bezig ben met een nieuw verhaal, een nieuw gitaarlied of een nieuwe theorie. Misschien had ik het als filosoof of psycholoog ook wel niet slecht gedaan op deze wereld. Hoe dan ook… 🙂

Iedereen weer bedankt voor het lezen van de , dit keer vroegere, zondagse Tim’s Talk 😀
Be happy and laugh 🙂

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

2 thoughts on “Zon, baarden en meer

Leave a Reply

