Speed

speed-run1

Speed, op z’n engels dan wel hè 😉 Ja we pakken weer eens een luchtig onderwerp, dan kan er na de zware column weer eens ononderbroken, nonchalant zelfs, gelachen worden. Zelf heb ik ook nog geen idee waar de column over gaat behalve dat het onderwerp snelheid is. SPEED dus, jup, zoals op de manier waarop ik praat 😉 Tegenwoordig zal zoals aangekondigd ook de column niet meer op zondag maar op dinsdag verschijnen dan heb ik wat uitgebreider de tijd om maf te gaan zitten schrijven 🙂 Mensen denken waarschijnlijk bij het zien van deze titel dat ik een drugsverslaafde ben geworden en dat daardoor de columns niet meer uit kwamen op zondag, nee niets van dat alles. Maar snel, dat ben ik wel…. soms…. maar niet altijd van begrip. Oké genoeg gelachen om mezelf, op naar het verhaaltje 😀

Voor dat snelle gevoel stap ik altijd graag in mijn blauwe Twingo wagentje en trap ik liever het gaspedaal in dan de rem, iets wat waarschijnlijk genetisch bepaald is. Ik heb in ieder geval meer mannen dan vrouwen leren kennen die nogal last hebben van een ”gas-geef-voet”. Alleen komt het van tijd tot tijd wel voor dat er een blauwe envelop op de deurmat ligt (ik heb geen deurmat maar dat terzijde). Het goede nieuws is dat als ik nog een stuk of 457,534,543,437 van die brieven betaal, ik kan zeggen dat ik de financiële staatscrisis eigenhandig heb rechtgetrokken. Mijne heren bij het Centraal justitiëel incassobureau, bedankt, ik doe graag iets voor de mensheid terug 😛

Ook de dagen vliegen voorbij, zo snel ”als blauwe enveloppen op de deurmat” (laat het los Tim, ja ja) De dagen gaan serieus snel. We zitten natuurlijk ook in een periode van vrije dagen, tenminste bij ons op de werkvloer. Hoppa pinksteren, hemelvaartsdag en noem maar op. Al weet 3/4 van de mensen niet eens meer wat voor hemelse betekenis hier aan verbonden is, het vrij hebben vinden ze maar al te lekker 🙂 Mooi om te zien is dat, wanneer er bijvoorbeeld een donderdag wegvalt, de gehele werkvloer de dag erna de kluts kwijt is. Iets wat ook aanstaande maandag staat te gebeuren. En ik kan je zeggen, als ik dat nu in mijn leeftijd van 25 al zo ervaar, dan staat me toch echt een brok van een dementie te wachten ben ik bang. Tegen die tijd zal ik zelf toch al vergeten zijn dat ik dementie heb (hahaha) en vanuit een rolstoel nog proberen de polka te dansen. En dat zou gaaf zijn want ik heb nooit de polka léren dansen.

website-speed

Maar lieve lezers, waak wel. Want het leven gaat zo snel dat we soms vergeten te leven. En dat is mijn boodschap voor deze dinsag. Leef iedere dag alsof het je laatste is en neem de tijd om tijd te maken. Voor jezelf, voor anderen en voor alles wat je dierbaar is. Zoals ik vandaag las : ”Morgen is de zwaarste dag van de week” 😉 Denk daar maar eens over na.

Tot de volgende week dinsdag voor weer een nieuw onderwerp in deze column. Tussendoor kan het zijn, of kan het niet zijn, dat er nog wat losse schrijfsels of stukken uit het verleden op de pagina verschijnen. Stay tuned en bedankt voor het lezen

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

2 thoughts on “Speed

Leave a Reply

