Over zoenen en uitkleden

Schattig en onwennig staan ze tegenover mekaar. Ze weten allemaal wat de bedoeling is. We zien veel gelach, spanning, onwennigheid tegenover mekaar. We zien homo’s, lesbiennes en man-vrouw combinaties. Ik heb het natuurlijk over de video en tevens experiment van Tatia Pilieva. In maart dit jaar bracht zij een video op internet waarbij aan 20 vreemden gevraagd werd voor het eerst te zoenen.


Wat ontstaat is heel mooi om te zien. Heel schattig eigenlijk. Daar waarbij in het begin de nervositeit overheerst kan binnen enkele minuten transformeren in innig gezoen. Een aantal mannen zie je flink draaien op hun voeten, met hun schouders en niet te weten waar ze hun handen moeten laten. Uiteraard speelt hier ook mee dat ze weten dat er gefilmd wordt op de achtergrond en dat ieder woord, ieder non-verbale prikkel op de gevoelige plaat wordt vastgelegd ๐Ÿ˜‰ We zien veelal de mensen bevestiging zoeken bij de opdrachtgever aan de zijlijn: ”are you filming?” , ”Can we start now?”. Een zekere ”angst voor het onbekende” maar ook zeker een verlangen of nieuwsgierigheid naar het onbekende zou ik zeggen. Het is dit non-verbale, ongefilterde, misschien wel ongeremde gedrag wat mij zo fascineert. Want als mekaar zoenen zo’n verschrikking zou zijn waarom vinden we het dan allemaal zo leuk om te doen? Ik zie ook liever op deze manier, liefkozend, een zoen ontstaan dan dat je op een stapavond eerst 2 liter wodka in iemand moet gooien. Ik kan een boek open doen over deze ”drunk kisses” maar dat is in mijn ogen veel minder speciaal dan alle emoties en reacties die je krijgt in nuchtere staat. En dat weerspiegelt deze video.

”Maar Tim nu heb je nog niet gesproken over uitkleden?” Nee dat klopt, en op dat punt kom ik nu. Deze zelfde filmmakeres (is dat een woord?) heeft anderhalve week geleden een 2e experiment op een andere groep onbekenden losgelaten. Namelijk de video en tevens experiment ”Undress me” waarbij 20 onbekenden mekaar alleen maar 1 opdracht wordt gegeven: ”kleed mekaar uit”. Toevallig staat er een bed in de ruimte maar daar wordt de mensen eigenlijk niets over verteld. Wat er gebeurt zie je hier, in haar 2e video, Undress me:

”It’s nerve wrecking” zegt de oudere man in het begin van de video. Sommige mensen nemen al meteen plaats op het bed, anderen blijven staan. Een van de dames vraagt (wederom naar de opdrachtgever aan de zijlijn) ”Do we discuss anything before?”. Er wordt wat gestunteld met knoopjes, er wordt weer wat gegeneerd gelachen en ik denk wederom: SWEET! Dit is alweer zรณ puur natuur, wel passende bij een camera die op je gericht staat. Een scenario dat waarschijnlijk niet veel mensen hoeven te ondergaan in hun leven. By the way, die gast die finaal die broek naar de klote helpt, dat had ik zelf kunnen zijn gezien mijn tactheid met vrouwenkleding ๐Ÿ˜› Geinig om te zien is toch dat iedereen in het bed gaat liggen en dit schept weer een heel andere laag aan deze video. De een lacht zich rot, de ander weet niet waar hij/zij moet kijken en een aantal beginnen toch mekaar lief te hebben ๐Ÿ˜‰ Een stel gaat op het einde zover dat de cameravrouw ”cut” moet roepen hahahaha (Cut met een C hรจ jongens!).

Wat is nou eigenlijk het doel geweest van de column van deze week, wat is de boodschap aan jullie? Nou allereerst kwam ik tijdens mijn youtube surfing terecht bij die nieuwe video van Tatia en ik moet zeggen dat die undress me video nog leuker is om te kijken dan de first kiss video. Puur omdat er daar weer op een heel ander level een opdracht voor de camera wordt gegeven en alweer een sterke, niet gespeelde, emotie vrijkomt bij alle deelnemers. Het laat maar zien dat we vanbinnen altijd nog dierlijke driften hebben en ook dat we voor een camera ons geen houding weten te geven. Bottom line is: Als je mekaar liefhebt, doe het dan teder en met gevoel ๐Ÿ˜€ Dat is mijn zondagse tip voor jullie allemaal.

Volgende week weer zelfde tijd, zelfde column voor weer een nieuwe Tim’s Talk. PEACE
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

2 Replies to “Over zoenen en uitkleden”

  1. Goedemorgen Tim, met genoegen heb ik je column weer gelezen… en wat komt er dan in mij op “‘De enige mooie ogen zijn die… welke je vol tederheid aankijken” daar kun je in lezen wat je mag verwachten…. fijne zondag…

    1. Mooi gesproken Will en bedankt voor het lezen ๐Ÿ™‚
      Ja, echte liefde, het hedendaagse Walhalla, daar gaan we hopelijk allemaal voor.
      Fijne dag daar

Leave a Reply

