Je wordt een dagje ouder

”En dan raakt het je in het gezicht als die man met die hamer van vannacht,,

Donderdag 10:00u
Ik ontwaak voorzichtig en de eerste paar seconden is er niets aan de hand… Daarna beginnen de wegwerkzaamheden in mijn hoofd; drilboren, hamers en een hele colonne vrachtwagens. Ik raak mijn kussen weer…

12:15u
Een straal zonlicht valt over mijn katerkop en brandt alsof ik een van die mieren ben die met een vergrootglas worden geteisterd. Ik wil wel opstaan maar mijn rechterarm doet het niet meer. Alles wordt weer zwart.

15:00u
Ik ontwaak doordat mijn hersenen schreeuwen om water en er op dit moment een opgedroogde pruim in mijn schedeldak dobbert. Er is niet veel meer van over, van die klont grijze cellen. Uiteraard was er al niet veel meer van om mee te beginnen dus dat werkt in mijn nadeel. Ik rol uit bed en probeer te lopen maar alles draait. Gelukkig vind ik de route naar mijn toiletpot en zeer vakkundig stromen liters cocktails uit alle openingen van mijn lichaam. Zonde van je geld maar ook zonde van veel herinneringen die waarschijnlijk met deze stroom naar zee gevoerd worden. En dan raakt het je in het gezicht als die man met die hamer van vannacht: ”Dat was een knálfeest”

угар-подстолом-фотожаба-кулинария-песочница-720147

Zo ongeveer moet het afgelopen donderdag gegaan zijn (denk ik) en dit alles hebben we te danken aan S.V. Woord en Daad. Zoals jullie weten zijn zij een knallende studentenvereniging in Heerlen en sinds mijn entree in 2006 ben ik nooit meer van ze weggegaan. Het helpt hierbij ook dat ik nooit volwassen wordt of wil worden. Hoe dan ook, het begon allemaal heel braaf op deze woensdagavond. Al weken keek ik uit naar dit feest en ditmaal was ik zo slim om de dag erna vrij te nemen van de job. We kwamen binnen in de Beerkompanie waar het feest zou gaan beuken en vanaf het eerste moment was het al een prachtig gezicht. Er hingen roze flamingo’s op hun kop aan het plafond, er stonden (opblaas) palbomen en er liepen krokodillen rond, nouja van die opblaasbeesten dan 😉
Ook was de heuse ”selfie booth/annex strandhut” weer in gebruik om alle dronken koppen op de gevoelige plaat vast te leggen. Onder andere de 2 Pieters schoten niet alleen hun keelgaat vol maar ook het SD kaartje van hun camera’s. (Ik wilde ”rolletje volschieten” typen maar ik besef me dat we schrijvenderwijs met de tijd mee moeten gaan. Het zijn geen rolletjes meer maar SD kaarten geloof ik, who cares). Ahum 😛 Verder was het aan het barpersoneel om niet alleen Alfa pils te gieten maar ook gieters. Juist GIETERS cocktails zoals de ”Coral reef” en ”Sex on the beach”. Ik durf te wedden dat het barpersoneel nog nooit zo vaak gevraagd werd voor sex op het strand, wat goed zou kunnen gezien de hele zaak met een halve meter zand was bedekt. Je zag nergens meer vloer en dat is hoe het volgens Woord en Daad principes hoort: Strand, alcohol, muziek en los gaan!

Ik kan nu wel in details gaan beschrijven hoe het er allemaal aan toe ging maar ”what happens at the beach, stays at the beach” 😉
Nu is het nog wachten op de foto’s om de gaten in je herinneringen aan te vullen met een welgemeend ”oja, dat hebben we ook nog gedaan”. Vol verwachting klopt ons hart, al die foto’s waar ik op wacht. Woord en Daad: BEDANKT voor deze knalfuif en mooie momenten. PEACE 😀

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

4dda9a4ac8ba73ae0c0c5b7981ef0f5519f340cae926da41be1611d471330b90

6 thoughts on “Je wordt een dagje ouder

  1. Leuk stuk zoon! Goed om te lezen dat je nog een aantal wijze lessen van me hebt onthouden! 😉
    (ps. Ben Tim’s intro pappa van 2006)

  2. Als je weer een party hebt als hierboven beschreven, trek dan uit voorzorg een depentslip aan…reuze handig.

Leave a Reply

