Flitsverhalen 3

000_10628086_716997565033446_3827720821741392927_n

Goedemoggel chilly billies! (ja het is hier 11:58u dus nog ochtend) en weer hoog tijd voor de wekelijkse column. Mijn oog viel op de archieven en het bleek dat we sinds Maart 2014 geen flitsverhalen meer hebben gehad. Dit zijn mijn korte kletspraatjes over uiteenlopende zaken zonder tot in den treuren te zeiken over 1 bepaald onderwerp. Wat ik normaal gesproken geen probleem vindt maar dit noemt men dan variatie denk ik πŸ˜‰

Party party en opblaasbeesten

Hierboven zag je kroko al. Kroko is een van de vaste bezoekers van de Sunmerparty die we in het centrum houden tijdens de introductiedagen. Zoals in de vorige column al uitgebreid beschreven is was dit feest weer een ware geslaagde fuif, dat de meesten zich niets meer herinneren van het voorval bewijst nog maar al te meer hoe gaaf het was. De opblaasbeesten vielen ook weer in de smaak en de palbomen en kroko hebben de hele zaal gezien. Het kan natuurlijk ook zijn dat er meerdere opblaaskrokodillen waren maar dat ik deze in mijn beleving niet heb kunnen onderscheiden. Mensen (lees: de mensen waar ik mee omga) hebben altijd een aantrekkingskracht met opblaasbeesten. Ik doel hier niet op een ”ballonfetisj” (ja ik weet hoe je dat schrijft) maar op het willen overgooien, liggen op, rennen met, en andere feestbeesten meppen met deze rubberdieren. Een fenomeen wat voor mij heden nog een raadsel is, misschien dat het ons aan de jeugd doet denken, waar wij in zembaden op opblaasdieren dobberden om er op jonge leeftijd al achter te komen dat het des te leuker is om mekaar om de oren te meppen met deze dieren. Of het nietsvermoedende, ronddobberende slachtoffer vanonder te laten kapseizen met z’n vlot. Gna gna gna. πŸ˜› Was ik nog maar jong.

Over liefde en douchestoelen

En niet liefde voor douchestoelen, geen idee of dat bestaat eigenlijk, stoelfetisj? Dit gedeelte is alleen maar grappig als inside joke denk ik maar het zat zo: afgelopen vrijdag (wanneer op de werkvloer de gemoederen weer rete-melig worden) krijg je de meest interessante onderwerpen. Zo ging het hier over een verzoek van een wat ouder stel (lees gerust 80+) om een tweepersoons bed te krijgen om in te slapen. Liefde kent immers geen leeftijd bewees dit koppel maar weer eens. Nu was dit plan niet meteen te realiseren en opperde ik dat ze zich vast niet tegen lieten houden en dan desnoods op de vloer hun wilde plannen ten uitvoer zouden brengen. Een van mijn collega’s grapte verder: ”Of ze trekken zich terug in de badkamer en besteigeren zich daar bovenop de douchestoel”. Nou dat zou nog weleens een hele nieuwe markt kunnen worden: douchestoelen of andere aanpassingen voor ouderen met nog een hele ”liefdebedrijvende” medefunctie. πŸ™‚ Stel je de trucs maar eens voor van een in alle hoeken te manoeuvreren seniorenbed of een 2-persoons douchestoel, of nee beter: de badplank! Hoe dan ook, we kwamen niet meer bij en met humor is het altijd een lekker begin van je weekend. By the way: zo krijgt het woord ”glijzeil” ook een totaal nieuwe wending… Insiders weten waarom πŸ˜‰

Ballen

Nope, dit stukje heeft geen dubbelzinnige betekenis maar het wordt weer tijd voor ballen. Grote ballen, harde ballen: voetballen. Een tijd geleden is namelijk het ”Sterrenteam Sevagram” opgericht. Een gemengd elftal met op zijn zachst gezegd niet de meest vooraanstaande champions league selectie maar een mix van ervaren, geen ervaren en lollige voetballers. Gevarieerd van ervaren atletisch tot verroeste slanke ex-keeper (dat ben ik). En wat denk je? Ik sluit me aan. Nu heb ik 5 jaar geleden voor het laatst een bal aangeraakt (een voetbal) en stond ik vele jaren met passie in het doel. Lange slungelige jongen die niets met zijn benen kan op scheve poten: jij gaat de goal in, aldus de keeperstrainer destijds. En dat is me altijd goed bevallen dus ben ik benieuwd hoe dit me aanstaande woensdag af gaat tegen Simpelveld 4. Als dit geen benenmaaierij gaat worden dan weet ik het ook niet, laten we maar gewoon hopen dat er nog iets van die keepersreflex van vroeger over is πŸ˜‰ Ik kan al melden dat tijdens de vorige wedstrijd een van onze collega’s een zware knieblessure opliep na 10 speelminuten. Spannend…

Zo zo zo, voor vandaag is het weer gedaan met de wekelijkse column, volgende week zondag uiteraard weer een nieuwe editie. Met dan… nou met dan… nou dat zien we dan wel weer. Misschien over de voetbalwedstrijd, misschien over het stoppen met poker wat volgende week precies 1 jaar geleden is. Who knows? Tot lezens πŸ˜€

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

000_10482517_716983161701553_1651271200336294676_n

2 Replies to “Flitsverhalen 3”

Leave a Reply

