When good stuff happens

il_570xN.446923576_rgp7

”Luck is what happens when experience meets opportunity” , ”Believe and you can achieve” en ”Good things happen when you get your priorities straight” en zo zijn er nog tig van dit soort positieve uitspraken. Voor vandaag ook de moraal van dit verhaal en niet op zijn minst in deze column. Wat opvalt is hoe gemakkelijk het zich in de mens afspeelt om van een ervaring meteen een negatieve te maken. Wat als we nou alle negatieve gedachtes uit een situatie filteren en er iets positiefs van maken? ”Kan dat dan Tim?” , Ja lieve lezers, dat kan.

Onlangs heb ik (mede door mijn longtime pokerbuddy) weer een terugkeer gemaakt naar de pokertafels, zowel online als in het live circuit en gezien mijn ervaringen uit het verleden ben ik er eigenlijk weer lekker ingerold. Dit keer wel met een substantieel verschil: een รผber positivisme. Daar waar ik vroeger dacht in termen als: ”wat straks?, wat over een uur? en vooral: wat als het mis gaat?” De waarheid is dat je met dergelijke mindset (om dat woord er eens in te gooien) je de resultaten ook ombuigt. Het zou mogelijk moeten zijn om alle ervaringen in positiviteit om te zetten en eureka daar hebben we het al: stay positive! ๐Ÿ™‚ Als running gag hebben mijn pokerbuddy en ik het pokerduo ”#Team El Positivo” opgericht wat ons altijd blijft herinneren aan het meest essentiรซle onderdeel van het kaartspel: PLEZIER. Daar waar ik op jammerlijke wijze uit het Valkenburgse WPTN toernooi vloog eerder deze maand kon ik op dat moment alles lekker relativeren naar: ”Och ja, het is maar een spelletje”, tot verbazing van alle medespelers. Daar waar ik voorheen misschien met braakneigingen van tafel liep over hoe ”ongelukkig” die laatste kaart wel niet was ben ik nu de nuchterheid zelve. Het mooie van deze nuchterheid ofwel positief denken is dat het je resultaten echt omhoog slingert. Positieve gedachten en gevoel dragen helemaal bij aan een positief spel. Verder zorg ik uiteraard voor voldoende beweging, goede voeding (iedere dag groenten en fruit met mijn vriend ”de blender”) en veel lol. ๐Ÿ™‚

Maar ik kom hier niet puur over poker schrijven, gelukkig, want de meeste trouwe lezers komen hier toch voor mijn ”no nonsense approach” over allerhande onderwerpen. Nu gaan veel onderwerpen over de mens, puur omdat deze interessanter is dan bijvoorbeeld een schutting (al heb je ook mooie houten schuttingen, aanpasbaar met verf en houtsoort) maar daar hebben we het nu dan even niet over ๐Ÿ˜‰ Positief zijn, positief voelen hangt allemaal samen in een mega-verbonden spiraal. (Niet te verwarren met een spiraaltje, google dat alsjeblieft niet nu). Een gedachtenspiraal laten we het dan maar noemen, de ene positieve gedachte of ervaring staat onlosmakelijk in verbintenis met de andere positieve gedachte en tilt ons lichaam en geest naar een hoger niveau. Want wie blij is heeft ineens meer (strijd)lust, blijheid, concentratie en ook geluk. En dan niet het soort geluk van een kansspel maar het betere innerlijke geluk waar je van gaat glimlachen. ๐Ÿ™‚

Vandaag was ik op mijn eerste schietwedstrijd in de discipline luchtpistool op 10 meter. Samen met onze schietsportvereniging reisden we af naar de wedstrijdlocatie en sinds gisteren kon ik maar aan 1 ding denken: ”have fun!”. Daar waar ik misschien jaren geleden nog diep in de nacht doemscenario’s ging bedenken over wat niet goed zou kunnen gaan, daar maakten vandaag deze gedachten plaats voor 1 simpel klein doel: Doe je best! That’s it. Kun je het ook nooit fout doen. En naarmate de wedstrijd vorderde ging het me steeds beter af ๐Ÿ™‚ Ik begon met de proefschoten nogal trillerig, alsof alle ogen op me gericht stonden. Dat was niet zo maar een klein deel van je hersens geeft deze signalen af in zo’n situatie. Na de proefschoten en naarmate de eerste kaarten voorbij kwamen wist ik mooier en mooier te schieten. Zichtbaar genoot ik hiervan door op willekeurige momenten, vlak voor een schot, een grote grijns op mijn gezicht te toveren. Het ging bijna vanzelf en wat me opviel was dat de ”happyface” of ”blije schoten” allemaal goed richting doel gingen. Zie hier ineens de inspiratie voor de column van vandaag.

1921182_731171330287027_8583054011185360917_o

Kortom: Doe wat je leuk vindt, beleef het positief en zet op deze manier een positieve spiraal op voor jezelf waarbij je keer op keer geniet van het moment. Happiness is key!

Namens #Team El Positivo was dit jullie blije Tim. Fijne zondag nog, love you all ๐Ÿ™‚

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

4 thoughts on “When good stuff happens

  1. Wat een geweldig stimulans dit schrijven Tim, voor al die mensen, die onder aan de spiraal zitten van het leven. Diegenen die moe gestreden zijn en geen fut meer hebben. Je hebt ze weer een “patroon” des levens laten zien dat er meer is tussen hemel en aarde. Er is nog zoveel te genieten!

    1. Dankjewel ๐Ÿ™‚ Ja genieten is hier een kernwoord en ieder geniet op zijn manier maar met pessitivisme en negativiteit pak je uiteindelijk alleen maar jezelf

  2. Hoi Tim, Ja positief denken en dit proberen voltehouden … veel succes en geluk met het spelletje poker…groeten Will

    1. Dankjewel Will en inderdaad, positief zijn is nog niet eens positief blijven ๐Ÿ˜€ Maar wie daar op oefent kan gewoon gedurende langere perioden positief blijven nadenken. Dat is onze kracht als mens

Leave a Reply

