Flitsverhalen 3

Het is zondag, columndag welteverstaan. En gezien de historie van de column is een terugkerend item altijd ”flitsverhalen”. Zie ze maar als soundbites van tekst, of lekker korte uitlatingen van een zeer debiele schrijver. Denk dat het laatste nog het meest in de buurt komt 😉

lol

Herfst
Inkoppertje Tim, inkoppertje. Uiteraard een herfstverhaaltje op deze druilerige zondag. Tijdens het typen tikken de druppels op het dak, waait het flink en krijg je zin om met je blote reet tegen de verwarming aan te hangen. Dat laatste zal ik maar even laten tot de column geschreven is. (*Zet verwarming alvast wat hoger*). Even niet lettende op alle zeurpieten (haha lekker actueel) die bij elke druppel regen brullen, kan ik wel stellen dat de herfst ook best een knusse tijd is. Lekker wandelingen maken door het bos, geritsel van bladeren onder je voeten en natuurlijk dikke vette hollandse kost als avondeten. Grote duim omhoog ook voor mijn moeder die laatst nog eens ouderwets de wortelenstamppot op tafel toverde 🙂 . Als je daar een paar happen van neemt ben je meteen een kilo zwaarder en heb je energie als 20 dieselwagens (inclusief de uitlaatgassen de volgende ochtend). Ja ik hou van de herfst da’s geen geheim. Voor het konijn trouwens ook een aparte tijd want zijn vacht maakt nu plaats voor de wintervacht, al zie ik wel een kale plek op zijn rug, waarschijnlijk het effect van een binnenshuis konijn dat ”rich style” leeft in een kamer met verwarming. 😉

Schoenen maken de man?
Onlangs had ik winkelzin en werd het ook weer hoog tijd voor winterschoenen. Ditmaal donkerbruine halfhoge dingen, weer eens wat anders dan de lage versies die ik altijd draag. Eenmaal in de winkel (jaaaa Reuver heeft een schoenenwinkel, ongelofelijk he), ging ik meteen naar de herenafdeling beneden en werd ik besprongen door de aanwezige verkoper. ”Kan ik u misschien ergens mee helpen?” Uiteraard een standaardvraag in een schoenenwinkel maar achteraf gezien had ik beter kunnen antwoorden met ”Ja, ik zoek eigenlijk een nieuwe koelkast voor in Heerlen.” Dit deed ik echter niet en zie het nu als een gemiste kans 😉 Hoe dan ook we kwamen uit bij een aantal schoenen in mijn maat (Gewoon simpel 43, met heel smalle pootjes zodat vrouwenschoenen me volgens mij ook staan maar dat laten we even buiten beschouwing). Na wat passingen en wat gewandel vond ik mijn nieuwe paar en ging ik naar huis om ze aldaar te laten keuren. (Al met al heeft het winkelen me maar 20 minuten gekost, iets waar menig vrouw nog wat van kan leren.) Ik heb namelijk zo’n moeder die zich al kapot schaamt wanneer ik in een oudere broek ga werken en weer het zoveelste saaie t-shirt met semi-grappige opdruk draag. Heb ik een stijl? nee. punt. Maar gelukkig vond ze deze schoenen wel keurig staan en besloot ik ze de afgelopen week te dragen. En ja hoor, ook daar vielen ze in de smaak. Zelfs zo erg dat ik een uitnodiging kreeg om een keer met de vrouwelijke collega’s te gaan shoppen. Menig man zou jaloers worden op dergelijke uitnodiging, shoppen met lieftallige dames, maar ik voelde me op dat moment alleen maar weer een paar procent méér homofiel. O well…

Gezien de regen op dit moment gestopt is lijkt het me een uitgewezen kans om de column voor deze week te beëindigen en jullie van harte te bedanken voor alle vele reacties de afgelopen maanden. Altijd leuk, om van mensen waar je het niet van verwacht, ook te horen dat ze de column met plezier lezen.

Geniet van de herfst, mekaar, en de verwarming 😉 en dan zie ik jullie de volgende week weer.
Ciao

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

Leave a Reply

