Als jullie er nog waren

Als jullie er nog waren
Hoe zou het nu dan zijn
Zouden jullie mij herinneren
van hoe ik was zo klein
Keuzes maken dat was lastig
knoop doorhakken deed ik niet
wauw, wat ben ik nu veranderd
met nog meer moois in het verschiet

Als jullie er nog waren
zouden jullie dan kijken
hoe ik was gegroeid
welke weg ik nu bewandel
de hobby’s die ik heb
de mensen om mij heen

Als jullie er nog waren
voelde jullie dan trots
op wie ik nu ben
vergeleken met de oude tijd
levenslessen verder
en mijn ogen open wijd

Als jullie er nog waren
dan zag december anders uit
die 2 lege stoelen bij ons kersteten
zij zouden dan gevuld zijn
daar hadden jullie dan gezeten
om samen met ons mee te eten

Die lege plekken aan de tafel
schetsen het leven zo op zich
hoe wij allen komen. hoe wij allen gaan
Uiteraard laat ik om dit alles
wel meer dan eens een traan

Als jullie er nog waren
kwam deze tekst goed door
en las ik hem tenminste
in het echte leven voor
en als de tijd er rijp voor is
zal ik jullie dan weer zien?
daarboven waar niemand weet
wat ons wacht en wat daar is
maar dan is het wel gedaan
met dit eeuwige gemis

Een fijne kerst en jaarwisseling alvast
voor mijn opa en oma, voor altijd in mijn hart

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2014

2 Replies to “Als jullie er nog waren”

Leave a Reply

