We all need a team!

team-building

”When a team outgrows individual performance and learns team confidence, excellence becomes a reality”

Het nieuwe jaar is pas 2,5 week gaande maar toch merk ik al verschil met hoe ik de zaken vorig jaar zag. Als ik terugkijk naar het einde van 2014 (zoals ik uitgebreid beschreef 2 columns geleden) is er een hele cultuurswing gaande in mijn onderbewustzijn waar ik me nu pas bewust van wordt. (Lees deze zin gerust nog 3x over). De resultaten en goals die je als team maakt, zijn vele malen effectiever dan de goals die ik als individu maak. Van tijd tot tijd ben ik een arrogante zak, een materialistisch stuk vreten misschien wel maar ergens vanbinnen ben ik wel echt een teamspeler. Nu moet je niet denken dat ik jullie de benen onder het lijf ren op een voetbalveld of dat ik bij het zwemmen als een dolfijn door het water sjees, nee! Wat ik merk is dat mijn individuele resultaten vele malen hoger liggen sinds ik deelneem aan ”teams”.

Om een voorbeeld te geven hebben jullie allemaal gezien dat het lekker gaat in de schietsport. Ben er sinds afgelopen oktober een jaartje mee bezig en ik leer snel en weet ook een mooi trainingsschema erop na te houden. Had ik dit in mijn eentje kunnen bereiken? Nee, misschien, geen idee. Feit is wel dat ik de juiste mensen om me heen heb verzameld, of in ieder geval, hoe zij mij in de groep hebben ontvangen. In deze dan gedoeld op een schietvereniging waarbij talloze fanaten in de discipline luchtpistool en luchtgeweer praten over de sport, het leven en er gewoon een gezellige sfeer en club op na houden. Onnoemelijk veel kennis en ervaring heb ik opgedaan door deze mensen (waarbij de meesten tientallen jaren ouder zijn dan ondergetekende) en ook dankzij individuele training door een volleerd trainer heeft mijn schiethobby een snelstart gegeven πŸ™‚ Deze mensen ben ik nu al eeuwig dankbaar en gezien ik nu uitkom in de hoofdklasse is het nΓ³g belangrijker om millimeterwerk te verrichten, iedere kogel nΓ³g net wat beter te kunnen sturen. Elke ademteug kan teveel zijn, deze spanning, deze focus, daar leef ik voor πŸ˜€

Furthermore (daar hebben jullie mijn favoriete woord weer) leef ik volgens een strak werk/hobby en ontspannings- ja zelfs een slaapschema. Komt in het kort per week neer op 36-40 uur op de werkvloer, 4 uur op de schietbaan, 10 uur aan de digitale pokertafels en per dag 8 uur slaap. Anders is mijn manier van leven en lachen niet vol te houden. Daarbij een gezonde voeding (mede hulde aan restaurant/lunchroom Lekker Heerlen), gezond koken met minimaal 1x per week verse vis en dat alles vermengd met tussendoor allerlei geblenderd fruit (een terugkerend onderwerp in de columns zo te zien) πŸ˜‰ Ook in pokerland is het door al deze voorwaarden beter uit te houden en beter vertoeven en inmiddels is ons Team (Sharks on Tour) al uitgebreid tot een totaal van 5 fanatiekelingen die bijna dagelijks in hun vrije tijd de $$$ achterna jagen, prachtig om te zien. Ook wordt er hier veel via skype overlegd, getraind maar vooral ook geluld en gelachen wat de sfeer alleen maar ten goede komt πŸ˜€

Colombia v Cote D'Ivoire: Group C - 2014 FIFA World Cup Brazil

Waar ik op doel, mocht de draad ergens weer ergens volledig zijn verdwenen (waarschijnlijk meer bij mij dan bij jullie) is dat je individueel nog zo goed kan zijn. Zo goed probΓ©ren te zijn, het is bij lange na niet zo effectief als een team waar je veel meer en sneller vooruitgang boekt dan dat je alles maar alleen aan het uitzoeken bent. Zeker ook in jullie professionele werk- of studieleven heb je gewoon andere gemotiveerden nodig om te overleven en vooruitgang te boeken.

Voor mij de top 1 inspiratie en dat moet weer getypt, en niet alleen omdat ze vandaag jarig is en 23 is geworden: mijn zusje! Ja daar staat het weer lieve lezers. Want familie staat stipt op 1 no matter what! πŸ™‚

Take care en goede zondag, liefs,
Tim Theo Martin Nelson (c) 2015

10 thoughts on “We all need a team!

  1. Will en Marina says:

    Fijne dag en geniet ook van de verjaardag van je zus ( Gefeliciteerd).. groeten Will

Leave a Reply

