Flitsverhalen 4

Het is zondag, columndag welteverstaan. En gezien de historie van de column is een terugkerend item altijd ”flitsverhalen”. Zie ze maar als soundbites van tekst, of lekker korte uitlatingen van een zeer debiele schrijver. Denk dat het laatste nog het meest in de buurt komt 😉 Het is inmiddels alweer een tijdje geleden tot de meest recente flitsverhalen, die was in November 2014. Hoog tijd voor een nieuwe dus!

Carnaval
Veel mensen denken automatisch dat ik een fervent carnavalist ben. Een knotsgekke, polonaiselopende malloot die met maffe carnavalspakjes op de proppen komt maar…. Niets is minder waar. Tijdens de carnavalsdagen verstop ik me op mijn kamer in een met kussens en stoelen gebouwd fort en lees ik verhaaltjes voor aan mijn konijn 😉 Zoveel geef ik om carnaval. Om dan nog maar te zwijgen over de absurde bedragen die men wegdrinkt in een paar dagen tijd. Goed, ik gooi wel met andere zaken met geld maar dan heb ik tenminste geen kater de dag erna 😛 En daarbij ben ik ook nog bang voor clowns. Ik geef het de schuld aan Stephen King met zijn ”It” film. Die zag ik toen ik nog veel en veel te jong was voor dergelijk beeldmateriaal…

HbYzL2c.jpg

See what i mean 😉 Achja, gelukkig was het niet alleen maar carnaval wat de klok sloeg, gisteren was het namelijk:

Valentijnsdag
Iets met rozen en gedichten enzo toch? Of was het nu met dozen chocolades, massages, uitstapjes naar een sauna, weekendjes weg? I can’t remember. Wat ik wel weet is dat mijn zusje met haar vriend lekker ging uiteten op het zonovergoten eiland
aldaar. Nog een dikke maand en ik ben daar ook om het eiland te verkennen 🙂 Stiekem hoop ik, zoals mijn zussie vertelde, op struisvogels te gaan rijden. Een levensdoel sinds het uitkomen van de Donkey Kong games op de gameboy 😉 Maarja valentijnsdag dus. Nou, dat was het, voor mij gewoon 14 februari, niets bijzonders en lekker mijn ouders bezocht en daar met de hondjes gespeeld. Nox was alweer flink gegroeid, nu 11 weken, en hoog op de poten. Bij puppy’s is niet altijd alles even kloppend verhoudingsgewijs. Ze krijgen dan een lang lijf en hoge poten maar met nog een klein koppie enzovoort. Zo kom ik zelf bijvoorbeeld aan een wat harder doorgegroeide neus in mijn gezicht 😛

Muziekje van de dag
En voor deze keer, om de column muzikaal af te sluiten, een muziekje van de dag. Zoals sommige van jullie al weten hou ik heel erg van wat vagere, meer onbekende muzieknummers. Vaak ook met een vreemde videoclip erbij. Dus bij deze presenteer ik jullie, van de artiest Syd Matters, het nummer ”Hi life”. Veel plezier en een fijne zondag:

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2015

2 Replies to “Flitsverhalen 4”

  1. Een debiele schrijver ben je allerminst en gelukkig ook niet zo’n Wildplasser tijdens de carnavalsdagen! Ik leef met je mee wat betreft die reis over een maand naar je zuster en ik zie je al gaan op die Struisvogel…ha ha, lol.
    Blij te horen dat het goed gaat ook met Nox.

  2. Hahaha last van wildplassers gehad? Gewoon brandslang of blusser op ze mikken. Verder hier alles goed inderdaad en vooruitblikkend op het Curacao avontuur 😀

Leave a Reply

