Meubels maken meer mooi

Hej een column van Tim: Yeah yeah, it’s been a while, i know…

Nooit gedacht dat ik deze über mannelijke column nog eens vullen zou met het woord meubels. Zoals inmiddels bekend is geworden via talloze kanalen ga ik de eerste juni op visite bij de notaris en zij leveren voor een kruiwagen geld enkele papiertjes af die mij eigenaar maken van de gekochte woning. Ik besef me dat ik het verkeerde beroep gekozen heb gezien er toch wel erg veel geld in de notariswereld omgaat. En dat terwijl er in de gezondheidszorg alleen nog maar geld weggesluisd wordt ten bate van de hoge heren in een of andere raad van bestuur. Maar daar gaat het nu even niet over.

Met veel plezier en ook wel spanning kijk ik uit naar de naderende verhuzing, ik laat dan eindelijk mijn vertrouwde kleine hokje achter me en verhuis heeeeel ver weg, namelijk een paar straten zodat ik nog altijd boodschappen kan blijven doen in dezelfde supermarkt. Wij autisten weten waarom 😉 En bij verhuizingen en nieuwe woningen horen ook dergelijke verantwoordelijkheden. En ook ”volwassen meubilair”. In die zin ga ik afscheid nemen van mijn 8 jaar oude ikea meubilair, doorgezakt bed, vernielde tafels, op de draad versleten 14e hands bankstellen en meer. Nee nu hoort er ineens volwassen kwaliteitsspul in de nieuwe woning te komen aldus mijn moeder de pro-deo huisstylist.
Dat waar ik eerst totaal geen waarde aan meubels had gehecht :”’tis toch een bank, je kunt er toch op zitten?” wijzende na een bank die schever stond dan de toren van Pisa. Of: ”Tim, je tafel, daar bladdert aan alle kanten de verf af.” Tim: *Plakt er een reepje duct-tape overheen* : tadaaaa!

aa33ae50b9ce0809527a714da05d1935

Je moeder als pro-deo huisstylist ja ja… Het nadeel want zou kunnen ontstaan is dat het nu meer mam’s woning wordt dan mijn eigen woning. Het is natuurlijk mam’s geheime plan om er een apart stedelijk zomerhuisje op na te houden 😉 Het geluk mag wel zo zijn dat mijn mams en ik over dezelfde smaak bezitten dus het wordt gelukkig geen woning die uit zijn voegen barst met tig roze tinten van vloer tot plafond. Hoe het uiteindelijk gaat worden dat zullen we pas de laatste week juni weten dus: fingers crossed!

Geniet nog van jullie pinkstermaandag, geen idee wat we vieren maar we hebben in ieder geval vrij!

sss

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2015

Leave a Reply

