Huissie huissie

eigen_huis_gr

”ik presteer het nog steeds om de badkamer binnen te lopen om naar de wc te gaan om vervolgens tot de ontdekking te komen dat daar geen wc staat”

Het is natuurlijk al een tijdje geleden dat ik verhuisd ben maar ik kan me niet herinneren dat ik er al iets over geschreven heb. Of dat ik überhaupt weer eens iets geschreven heb. Of dat ik iets geschreven had over het wel of niet te hebben geschreven? Juist. Hoog tijd dus weer voor mijn zondagse column.

Dus ja Lucky het konijn en ik zijn verhuisd naar een appartementje in het centrum van Heerlen. Hoe autistisch als de pest dat ik door het leven ga heb ik zelfs dezelfde supermarkt kunnen aanhouden 😛 Maar leven in het appartement is heel anders dan het bewonen van een studio-like laminaatkamer met woonkamer, slaapkamer en keukendeel in een. Heel anders. Nu heb ik zowaar DEUREN in mijn woning. En ik presteer het nog steeds om de badkamer binnen te lopen om naar de wc te gaan om vervolgens tot de ontdekking te komen dat daar geen wc staat. Deze bevindt zich namelijk naast de voordeur, wie heeft dat nou verzonnen? Vast voor mensen die met hoge nood hun deur binnenrennen en al met de broek op de enkels de sleutel in het slot steken om vervolgens hun darmen te verlichten op de glanzende  pot. Spijtig dat ik dit weer schrijf want ik zie het nu helaas voor me, long live the beelddenkende mens. 😉

Een ander verschil is het feit dat ik geen prullenbakken buiten hoef te zetten, wat een verlichting. Zou ook een beetje vreemd zijn, dat de afvaldienst op 7 hoog ofzo een prullenbak komt halen. Dan zouden ze al een hoogwerker moeten inzetten en zoals we weten van ”Alphen aan de Rijn” zijn de nederlanders niet zo heel handig met hoogwerkers 😉 Oké die was een beetje flauw maar come on, het is zondag! ”Maar Tim, waar gaat het vuilnis dan naartoe?” Nou we pleuren het gewoon vanaf het balkon, hoppa, de binnentuin in. Of als de bewoners er echt sport van maken proberen we de zakken allemaal bij een en dezelfde persoon op het balkon te mikken. Topsport zeg ik je! Nee, onzin. We hebben zo’n ingenieus pasjes systeem waarbij we ondergrondse containers kunnen openen. Beetje sci-fi achtig allemaal voor een boer uit Reuver als mijzelf.

Het mooiste is naar mijn mening de ligging. Vanaf hier kunnen we zo alle windstreken op met de auto. Te voet zijn we zelfs binnen een paar minuten in het centrum en kunnen we binnen no-time weer naar Bagels & Beans waar ik het liefste wat energie bijtank 🙂 (Zó gratis reclame lieve mensen).

Come to think of it… Denk dat ik daar zometeen maar even ga lunchen, bedankt voor het lezen weer allemaal.
CIAO de ballen en tot ziens maar weer 😀

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2015

2 thoughts on “Huissie huissie

Leave a Reply

