De weg, mijn weg

aaa

Met het gras onder mijn voeten
de weg open en bloot
trekt het mij aan
niet de weg te pakken
waar anderen reeds liepen

Met een wolk boven m’n hoofd
Trek ik liever
de wijde wereld in
daar waar ik niet weet
waartoe het leidt

Altijd die zwerver in mij
die wolf der eenzaamheid
tracht ik onbegane wegen
te verkennen
als nooit tevoren

´´Doe het niet´´
een stimulans
een roep om
eigen keuzes te omlijnen
met de balpen van plezier

Steeds maar rond en rond
de cirkel groter
tot ik dan ook zelf
besef hoever ik
gelopen ben

TIM THEO MARTIN NELSON HENDRIKS (C) 2015

2 thoughts on “De weg, mijn weg

  1. Ik herken je helemaal in dit mooie gedicht…rusteloos, baldadig en vermetel. Je wilt weg, weg… de weg is lang.

Leave a Reply

