Whatsapp, levensgevaarlijk

Whatsapp shock

I know, weer een doodenge en shockerende afbeelding van me. Dan heb ik tenminste meteen jullie aandacht 😉
Werkte het? Of zitten jullie nog allemaal te kotsen boven jullie toetsenbord? Jullie weten dat ik enorm fan ben van het horror genre en alle bijpassende ”gore” er omheen. Al moet ik eerlijk bekennen dat deze foto een reconstructie is van een waargebeurd incident waarbij een werkneemster gruwelijk gestalked werd door haar baas en uiteindelijk dit als laatste oplossing zag. De details zal ik jullie verder besparen want daarover wilde ik vandaag helemaal niet schrijven in deze column. En dan slapen jullie tenminste vannacht 😉

Het zit namelijk zo: de laatste tijd kan ik nog geen meter meer rijden met de auto zonder meteen 3 whatsappende fietsers eronder te hebben. Gezien ik dit zonde vind van mijn wielophanging en bumper rem ik altijd maar braaf maar eigenlijk zou ik dwars door ze heen kunnen rijden. Nu hebben we in Nederland allerlei wetten waaronder eentje dat de automobilist altijd schuld is als hij een fietser aanrijdt, zelfs als deze fietser in kwestie met zijn ogen alleen maar op een mobieltje staart in plaats van op de openbare weg!
Het betreft in mijn geval vooral middelbare scholieren maar ik heb ook al veel oudere whatsappers hun dodenrit zien maken op de fiets, levensgevaarlijk! Dat ik ook nog eens dagelijks mensen niet handsfree zie bellen in de auto maakt mijn verbazing, over deze vrijwillige veroorzakers van ongelukken, alleen maar groter.

Waar is dan toch dat goede voorbeeld? Dat gezonde verstand? Ik ben ook geen genie, in tegendeel zelfs, maar ik weet toch ook dat ik met mijn leven speel wanneer ik whatsappend ter fiets ga of wanneer ik al telefonerend achter het stuur zit? Jullie vragen om ongelukken zo!

Voor zover, zonder samenwerking met verkeer en rijkswaterstaat, deze column dan wel oproep tot voorzichtigheid. I’ll be watching 😉

Tim Theo Martin Nelson (c) 2015

Leave a Reply

