Al 3 dagen in dit jaar

vuurwerk-2016-nieuwjaarswens

Niet te geloven, we zitten maar liefst al 3 dagen in dit nieuwe jaar. Nu gaat die tijd voor mij natuurlijk nog sneller dan voor jullie gezien ik mijn traditionele ”ik-slaap-door-de-jaarwisseling-heen” truc weer heb uitgevoerd. Is er dan zoveel veranderd en gaan we dingen anders doen? Laten we eens kijken…

Om mij heen zie ik veel mensen de gebruikelijke onzin uitkramen: 2016 wordt mijn jaar, en meer van die blablabla. Als je nou eens gewoon zorgt dat iedere dag gewoon zo goed als mogelijk gaat dan kom je al heel ver ๐Ÿ˜‰ Pessimist ik? Nee, realist dan liever ๐Ÿ˜› Voornemens daar hoef ik me al helemaal niet aan te gaan wagen. Nee ik blijf dezelfde hobby’s hebben: pokeren ,schietsport, vrouwen (in die volgorde). Al zou het op volgorde van de portemonnee eerder zo zijn: vrouwen, pokeren, schietsport. Maar dat ligt natuurlijk aan het feit dat pokeren geld op kan brengen en waar vrouwen juist altijd geld kosten. Verder is schietsport, in tegenstelling van wat men denkt, een erg goedkope hobby.

Maar wat gaan we dit jaar dan anders doen? Eigenlijk geen ene moer, we blijven lekker schieten, we blijven kaarten, we blijven van vrouwen houden, we blijven met het konijn spelen en domme video’s en foto’s uploaden. Als er al 1 ding moet veranderen: een hogere bewustwording in het fenomeen kleding. Nu trek ik altijd maar wat van de stapel waarop mensen antwoorden als: ”ik ken zwervers en rijke kakkers, maar ik wist niet dat daar een combinatie van te maken was.” Dus misschien moet ik er toch eens op letten wat ik in mijn vrije tijd aantrek. Kijk op mijn werk is dat simpel, gewoon je standaard werkkleding met een wit t-shirt eronder. Dat kan zelfs ik niet verprutsen. Vond het trouwens al heel wat dat ik in pokerland van nichterige heuptas naar toffe schoudertas ben gegaan ๐Ÿ˜‰ Deze metamorfose was wel even genoeg voor 2015!

Maargoed maargoed, om toch even iets serieuzer naar 2016 te kijken in termen van hobby’s:
Schietsport: Van plek 12 in de hoofdklasse district 4 naar minstens een plek in de top 10 stijgen.
Poker: Me naast de wekelijkse toernooien in Valkenburg ook wat meer verdiepen in de live cashgames. Verder ook niet meer te ver reizen voor een toernooi maar gewoon lekker de toernooien ”beneden de rivieren” spelen.
Konijn: Zorgen dat ‘ie niet te vet wordt en hem door de gangen van het appartementencomplex laten rennen ๐Ÿ˜›
Gitaar: Lekker bezig blijven, wat meer uurtjes dan in 2015.

Zo nu is deze column toch iets serieuzer geworden dan de bedoeling was en heb ik toch over ”’doelen” zitten praten. Heh bah! ๐Ÿ˜‰ Maar doelen geven sturing en die geven weer structuur en daar kick ik natuurlijk op.

Fijne start van 2016 allemaal!
Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2016

Leave a Reply

