Mijn eerste vrouwluujzitting

12509872_1044422532281654_5836793389091592869_n

Donderdagvond bevond ik me met wat andere mannelijke paramedici en helpenden ineens tussen de ”vrouwluuj” op een heuse vrouwluujzitting. Een tijd geleden werden we via e-mail door organisatoren ”de Fluuskes” benaderd of we interesse hadden om een bardienst te draaien op de vrouwluujzitting. Nu is deze zaal uiteraard hermetisch afgesloten en alleen maar toegankelijk wanneer men van het vrouwelijk geslacht is. Desondanks vroegen de Fluuskes ons om te helpen achter de bar en in de zaal om al die lieftallige dames van drinken (drank, veel drank) te voorzien. Uiteraard zeiden we allemaal: ja! en het barteam was een feit. πŸ™‚

Een aantal weken voordat de zitting plaats zou vinden werden wij mannen al bang gemaakt met wilde verhalen over dronken dames, wilde dames en dronken wilde dames. Uiteraard lieten wij ons niet kennen en trokken de stoute schoenen en gelikte ober outfits aan. Alles om het de dames naar de zin te maken (lees: drank in te schenken). De mooie colbertjes, zwarte strikjes (nondejukes) en kapsels, waar een hele pot gel in verdwenen was, vielen al meteen in de smaak bij de (ietwat minder nuchtere) aanwezige dames. Mijn taak bestond uit het 6-uur lang spoelen van glazen zodat deze meteen weer konden worden volgeschonken met de lekkerste dranken. Ik hoef jullie niet te vertellen dat mijn handen eruit zagen alsof ik weken onder water had doorgebracht als een of andere kikvorsman πŸ˜› De feestende en hossende dames mochten niets te kort komen, en dat kwamen ze ook niet. Ook de Fluuskes hoefden geen druppel te missen en werden op hun wenken bediend, lieve collega’s onder mekaar πŸ™‚

Mijn collega mannen hielden zich bezig met het opnemen van bestellingen, een continu lopende tap, het verwisselen van bierfusten en terugbrengen van lege glazen. Dat laatste vonden ze vooral leuk om met 5 dienbladen tegelijk te doen waardoor ik letterlijk bedolven werd onder glazen. Het opnemen van bestellingen was ook al een spannende taak. Met gevaar voor eigen leven manoeuvreerden de mannen van polonaise naar polonaise om met zo min mogelijk kleerscheuren bij de tafels aan te komen πŸ˜‰ Uiteraard werd er weleens iemand aan zijn colbertje getrokken of kreeg hij een klap op zijn derriΓ¨re, maar vol gefocust wisten deze mannen keer op keer weer heelhuids terug te keren met de lege glazen en bonnen, respect! πŸ™‚

Nu ben ik zelf geen carnavalist maar het moet me van het hart dat ik onwijs genoten heb van de sfeer in de zaal, de gekheid, de hossende chaos in de zaal als ook achter de bar. Dames, heren, artiesten, organisatoren: bedankt!

Tim Theo Martin Nelson Hendriks (c) 2016

6 thoughts on “Mijn eerste vrouwluujzitting

  1. Tim Julie het barteam waren top!!!! Dank je wel voor de super avond en de lekkere sjoes!
    Groetjes Kelly

Leave a Reply

