Alzheimer Boulimia

De meest briljante uitdrukkingen ontstaan op het meest onverwachte moment. Het was een doodnormale vrijdag en ik had weer lekker gegeten bij ”Lekker Heerlen” en het was tijd om af te rekenen. Zoals zo vaak kwam er een situatie waarin ondergetekende op een doodnormale vraag weer een hyperonznnig antwoord gaf:

”Wil je de kassabon hebben?”

Een doodnormale vraag waarop ik antwoordde dat ik het wel van de belasting kon aftrekken warende het een zakenetentje. Silvana antwoordde met : ”dat krijg je niet verantwoordt want er staat maar 1 hoofdgerecht op”.Ad-rem als ik ben kwam ik weer met een totaal onzinnige monoloog op de proppen waarin ik omschreef dat ik met 3 vrouwen van de Boulimia club uiteten was geweest. En bij de aanblik van mijn hoofdgerecht in combinatie met mijn vreetlust moesten ze een voor een naar het toilet rennen om te kotsen. En niet normaal kotsen, neeeee, dan zou dit verhaal niet mijn verhaal zijn. De dames leden allemaal aan Alzheimer Boulimia.

Dus na het kotsen vergaten ze ook nog eens dat ze boven de pot hadden gehangen en hun gehele maaginhoud een enkeltje ”zandvoort aan zee” wisten te geven. Zo werd het een afwisseling van een hapje eten voor Tim, een kotsfestijn voor dame 1. Nog een hapje eten voor Tim, een braakrecord voor dame 2. Tegen de tijd dat dame 3 naar toilet zal lopen was dame 1 alweer vergeten dat ze gekotst had en begon het feest weer van voor af aan.

En ik ondertussen maar genieten van mijn crème brulée.

Nee, het lijkt me niet gemakkelijk dat Alzheimer Boulimia.

(c) 2016 Tim Theo Martin Nelson Hendriks

Leave a Reply

